۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲

مرگ یک کارگر در یارد کشتی سازی هیوندای

یک کارگر 39 ساله به هنگام فعالیت در یارد کشتی سازی هیوندای کرۀ جنوبی (HHI) از داربست افتاد و جان خود را از دست داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۷۶۵۷
مرگ یک کارگر در یارد کشتی سازی هیوندایبه گزارش گروه بین الملل مانا، یارد کشتی سازی هیوندای کرۀ جنوبی برای هشتمین بار در سال جاری میلادیِ شاهد مرگ یک کارگر بود که بر پروژۀ شرکت انرژیِ Statoil نروژ فعالیت می کرد. این کارگر با وجود آسیب در صورت و گردن و چندین شکستگی در اندام هایش، درحالی به یک بیمارستان در نزدیکی این یارد منتقل شد که چند ساعتی از مرگ او گذشته بود.
بر اساس این گزارش، این هشتمین بار در سال جاری میلادی است که کارگران جان خود را در یارد کشتی سازیِ HHI یا شرکت های تابعۀ آن به موجب ناکافی بودن شرایط ایمنی از دست می دهند.
این گزارش در ادامه و با اشاره به اظهارات یک وکیل کار در خصوص ایمنی نبودن یاردهای هیوندای افزود: وقوع حادثۀ اخیر با ارتقاء شرایط ایمنی هیچگاه اتفاق نمی افتاد. کارگران همچنان جان خود را به دلیل شرایط غیر ایمن در یارهای کشتی سازی هیوندای از دست می دهند و این درحالی است که در سال جاری میلادی یارد کشتی سازیِ HHI برای هشتمین بار شاهد این اتفاق مرگبار است.
وی در ادامه و ضمن تاکید بر بی توجهی مسئولین نسبت به مرگ کارگران گفت: کارگرانِ شرکت های پیمانکاری در معرض خطر بیشتری قرار دارند چراکه اتحادیۀ کارگری ندارند تا از آنها حمایت و حادثه ها را گزارش دهد.
ناگفته نماند، شرکت HHI به دلیل بی مسئولیتی در قبال حوادث فوتی در یاردها و شرایط خطرناک کاری در شرکت های پیمانکاریِ خود به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار