۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲

حفاظت از شناورها در جنوب فیلیپین

مقامات اندونزی از همکاری مشترک این کشور و فیلیپین به موجب تردد شناورهای کرجی در آبهای منطقه ای جنوب فیلیپین به منظور مقابله با دزدان دریایی، تا پایان هفتۀ جاری خبر دادند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۶۵۹۲
حفاظت از شناورها در جنوب فیلیپین
به گزارش گروه بین الملل مانا، وزیر دفاع اندونزی به موجب افزایش امنیت شناورهای کرجی که در منطقۀ پر خطر جنوب فیلیپین تردد دارند؛ بار دیگر با همتای فیلیپینی خود به توافق رسید.
بر همین اساس، مانیلا -پایتخت فیلیپین- مجوز حضور شناورهای نظامیِ اندونزیایی برای حفاظت از کرجی های اندونزی در آبهای فیلیپین را تا زمان رسیدن آنها به این کشور صادر کرد. پس از آن نیز، نیروهای نظامیِ فیلیپین کرجی ها را تا مقصدِ مورد نظر اسکورت خواهند کرد.
بر اساس این گزارش، وزیر دفاع اندونزی با اشاره به توافقِ دست یافته گفت: تمام جزئیات این همکاریِ مشترک بین طرفین بازگو شده است و هیچ مشکلی برای وارد شدن به قلمرو فیلیپین، با اعلام تعداد شناورهای نظامی و نیروهای امنیتی به وجود نخواهد آمد.
وزیر دفاع اندونزی در ادامه افزود: به محض ورود شناورهای کرجیِ اندونزیایی به آبهای فیلیپین، این کشور مسئولیت عملیات حفاظت و امنیت را بر عهده می گیرد و اندونزی تابع فرمان آنها خواهد بود.
وی در پایان و ضمن اشاره به دیداری که قرار است روز پنجشنبه با همتای فیلیپینی خود در کوالالامپور داشته باشد، گفت: مکانیسم اجرایی شدن عملیات امنیتی با حضور وزیر دفاع مالزی مبنی بر مانورهای مشترک نظامی از سوی سه کشور بررسی می شود تا این سه کشور برای افزایش امنیت در آبهای منطقه یک همکاری سه جانبه داشته باشند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار