۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴

ساخت بازوی بارگیری نفت در پایانه نفتی خارگ

رئیس پژوهش و توسعه شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: بازوی بارگیری نفت ساخت متخصصان کشورمان به زودی در پایانه نفتی خارگ نصب می‌شود.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۶۵۲۴
ساخت بازوی بارگیری نفت در پایانه نفتی خارگ
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مهدی حسنی با اشاره به نقش مهم پایانه نفتی خارگ اظهار داشت: پایانه نفتی خارگ در شمال غربی بوشهر در خلیج فارس قرار دارد که بیش از 90 درصد نفت خام از آنجا صادر می‌شود.
وی با اشاره به ساخت بازوی بارگیری نفت در پایانه نفتی خارگ گفت: بازوی بارگیری تجهیز بسیار مهمی برای بارگیری نفت خام است که پیش از این دانش فنی آن در کشورمان وجود نداشت.
رئیس پژوهش و توسعه شرکت پایانه های نفتی ایران افزود: بازوهای بارگیری برای انتقال نفت از اسکله‌های نفتی به نفتکش‌هایی استفاده می شود که در پایانه خارگ پهلو می گیرند.
حسنی ادامه داد: نخستین نمونه این دستگاه برای پهلوگاه شماره 10 اسکله شرقی پایانه خارگ ساخته شد که اکنون درحال انجام آزمایش های عملکردی است.
وی از انتقال و نصب این نمونه تا حدود 1.5 ماه آینده خبر داد و گفت: قابلیت‌های دستگاه ساخته شده در داخل نسبت به نمونه خارجی بیشتر است و همه نکات نگهداری و عملکردی در ساخت آن لحاظ شده است.
حسنی بازوهای بارگیری کنونی در پایانه خارگ را ساخت کشورهای اروپایی دانست و تصریح کرد: با توجه به رقابت زیاد میان سازندگان خارجی این دستگاه، در صورت موفقیت آمیز بودن عملکرد این تجهیز، تحول بزرگی در حوزه صنعت نفت ایران و خودکفایی در این بخش رخ می‌دهد.
به گفته رئیس پژوهش و توسعه شرکت پایانه های نفتی ایران، این طرح را شرکت پایانه های نفتی با همکاری جهاد دانشگاهی واحد علم و صنعت اجرا کرده است.
برچسب ها: خارگ
ارسال نظرات
آخرین اخبار