۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴

تاثیر خروج انگلیس از اتحادیۀ اروپا بر بازار حمل و نقل کانتینری

دفتر استراتژی های بین المللیِ دریانوردی (MSI) از تاثیر خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا بر بهبود بازار حمل و نقل کانتینری تا سال 2017 میلادی خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۶۳۹۲
تاثیر خروج انگلیس از اتحادیۀ اروپا بر بازار حمل و نقل کانتینریبه گزارش گروه بین الملل مانا و دفتر استراتژی های بین المللیِ دریانوردی (MSI)، در پی رای گیری خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا (Brexit) و رسیدن به نتیجۀ دلخواه این کشور، زمزمه هایی از تاثیر جامع آن بر بازار حمل و نقل کانتینریِ اروپا به گوش می رسد.
بر اساس این گزارش، افت حمل و نقل در خط آسیا- اروپا که بزرگترین مسیردریاییِ حمل و نقل کانتینری است از اواخر نیمۀ دوم سال 2015 میلادی در کل تاثیری منفی بر حمل و نقل کانتینری گذاشت.
بر همین اساس، دفتر استراتژی های بین المللی (MSI) گفت: با توجه به کاهش حمل و نقل کانتینری در حجم تجارت مسیر آسیا- اروپا در نتیجۀ پایین آمدن ارزش یورو و تاثیر آن بر کمبود کالا، انتظار می رود خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا تاثیری جدی بر ارزش واحد پول این کشور یعنی یورو بگذارد.
تحلیلگر ارشد MSI در این باره گفت: پیش از خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا، بر این باور بودیم که ثابت ماندن ارزش یورو و کمبود کالا در سال 2016 میلادی می تواند رشد سالانۀ هفت درصدیِ تجارت آسیا- اروپا را در نیمۀ دوم سال 2016 میلادی به همراه داشته باشد.
وی در ادامه و با اشاره به خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا و تاثیر آن بر تجارت مسیر آسیا- اروپا خاطر نشان کرد: رشد سریع تجارت در این مسیر و تاثیر غیرمستقیم آن بر کارگوهای داخل آسیا می تواند با کاهش قیمتِ بار تاثیر مثبتی در روند بهبود بازار حمل و نقل کانتینری تا سال 2017 میلادی داشته باشد.
این گزارش در پایان افزود: با وجود امکان تاثیر مثبت خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا بر بازار حمل و نقل کانتینری، ترس از بحران اقتصادی جهانی یا اروپایی نیز وجود دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار