۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰

ادامه وضعیت نامطلوب فله خشک در سال 2016

پیش بینی ها حاکی ازآن است که صنعت کشتیرانی فله خشک در سال 2016 به روند خشن و ناملایم خود ادامه می دهد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۶۱۳۵
ادامه وضعیت نامطلوب فله خشک در سال 2016 به گزارش گروه بین الملل مانا، نتایج بررسی و نظرسنجی گروه تحقیقی AlixPartners دلالت بر آن دارد که دیدگاه کاملا منفی نسبت به صنعت کشتیرانی فله خشک در سال 2016 در میان صاحبان فله خشک، موج می زند.
این گزارش ادامه داد: براساس آمار و ارقام منتشر شده، در آمد مالکان عمده فله بدون احتساب سود،مالیات و بدهی ها از 169 میلیون دلار به زیر 115 میلیون دلار افت کرد.
یکی از تحلیلگران صنعت کشتیرانی در گزارشی با اشاره به وضعیت نامناسب صنعت کشتیرانی فله خشک نوشت: عدم تعادل بیش از اندازه در زنجیره عرضه و تقاضا منجر به کاهش بی سابقه قیمت فله خشک در ماه فوریه سال جاری شد.
گروه تحقیقی AlixPartners  نیز بر این باور است که به دلیل روند کند رشد اقتصادی چین، تقاضا برای مواد اولیه با مشکلات بیشتری روبه رو شده است و این خود برای روند تنزلی درآمد شرکت های فله خشک، مزید علت به شمار می آید.
لازم به ذکر است: به دنبال رای Brexit و خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، بسیاری از تحلیلگران صنعت کشتیرانی چشم انداز مثبتی را برای صنعت کشتی کانتینری و فله خشک درسال جاری پیش بینی نمی کنند.
آنان بر این باورند با توجه به شروع نامطلوب سال 2016 برای بازار فله خشک، سال جاری با روند خیلی منفی در این بخش سپری خواهد شد.
برچسب ها: فله خشک 2016
ارسال نظرات
آخرین اخبار