۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵

اعتصاب احتمالی کارگران در کشتی سازی دوو

کارگران اتحادیه شرکت کشتی سازی و مهندسی دریایی دوو کرۀ جنوبی برای اعتصاب در اعتراض به طرح جدید دولت برای نجات خود از بحران مالی رای گیری کردند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۵۸۳۵
اعتصاب احتمالی کارگران در کشتی سازی دووبه گزارش گروه بین الملل مانا، سی ترید نوشت: بیش از نیمی از کارگران اتحادیه کشتی سازی دوو به اعتصاب برای مقابله با طرح جدید دولت کرۀ جنوبی مبنی بر تعدیل نیروی انسانی و فروش شرکتهای تابعه رای مثبت دادند ولی تاریخ دقیق آن را مشخص نکردند.
بر اساس این گزارش، کشتی سازی دوو از تصویب یک طرح نجات برای این شرکت خبر داد که به موجب آن کاهش 20 درصدی دستمزد کارگران، فروش پنج یارد تعمیرات، تعدیل ده هزار نفری منابع انسانی و فروش 14 شرکت تابعه در دستور کار قرار می گیرد.
رئیس جمهور کرۀ جنوبی با حمایت از طرح نجات شرکت دوو گفت: اگر اقدامات جدی در خصوص تعدیل منابع انسانی و فروش دارایی ها از سوی شرکت دوو انجام نپذیرد، نه تنها کشتی سازان بلکه اقتصاد این صنعت با خطری جدی مواجه می شود. وی در ادامه به کارگران آواره و بیکار این شرکت قول داد که دولت از کمک مالی به آنان دریغ نخواهد کرد.
در ادامۀ این گزارش و در واکنش به اعتصاب احتمالیِ کارگران، اصلی ترین بستانکار شرکت کشتی سازی دوو، بانک توسعۀ کره (KDB)، گفت: اگر کارگران در اعتراض به طرح نجات دست به اعتصاب بزنند، بانک هیچ گونه کمک مالی برای بهبود وضعیت این شرکت نخواهد کرد.
مدیر کمیسیون خدمات مالی کرۀ جنوبی (FSC) نیز ضمن انتشار اطلاعیه ای گفت: باید مصوباتِ طرح نجات انجام پذیرد تا بحران مالی این شرکت پای دوو را به دادگاه باز نکند.
اقدامات سخت گیرانۀ کاهش هزینه از سوی کشتی سازی دوو به موجب ضررهای سنگینی است که از سال گذشته تاکنون متحمل شده است. سال گذشته میلادی، این شرکت با ثبت ضرر 2.83 میلیارد دلاری افزایش فاحشی را در میزان زیان در مقایسه با سال 2014 میلادی نشان داد.
لازم به ذکر است پیش از تصویب طرح نجات نیز، شرکت دوو ساختمان مرکزی خود در سئول را به ارزش 152 میلیارد دلار به شرکت تراست سرمایه گذاری مستغلات Koramco فروخت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار