۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰

خواهر خواندگی مناطق آزاد انزلی و سونگای آذربایجان

وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان با اشاره به اهمیت حمل و نقل دریایی از اعلام آمادگی آذربایجان برای توسعه همکاری درحوزه گردشگری دریایی خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۵۴۲۷
خواهر خواندگی مناطق آزاد انزلی و سونگای آذربایجانبه گزارش مانا شاهین مصطفی یف در جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان در منطقه آزاد انزلی با اشاره به ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه گذاری و توسعه منطقه گفت: آذربایجان نیز شرکت های خود را برای سرمایه گذاری در این منطقه تشویق کرده و توسعه همکاریهای اقتصادی بخش خصوصی با این منطقه یکی از اهداف این کشور است.
وی افزود: فهرست اعضای کارگروه آذربایجان برای پیگیری توافقات صورت گرفته و تسریع در اجرایی شدن مصوبات برای توسعه همکاری ها به طرف ایرانی ارائه خواهد شد.
مصطفی یف با اشاره به حضورهیئتی از این کشور در ۱۷ تا ۲۱ ماه مه میلادی در تبریز خاطر نشان کرد: صنعت خودروسازی، تراکتورسازی و موتور برای آذربایجان بسیار حایز اهمیت است.
همچنین وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان تصریح کرد: با یکی از کارخانه های نفت و گاز تبریز برای همکاری با همتای خود در آذربایجان توافق بعمل آمد.
وی با اشاره به صنعت داروسازی خاطرنشان کرد: صنعت داروسازی از جمله مواردی است که در سفر رئیس جمهوری ایران به آذربایجان، پیگیری و مطرح می شود.
مصطفی یف با اشاره به جدیت و پیگیری ساخت راه آهن گفت: یقینا تا آخرسال جاری، کلیه امورمربوط به ساخت راه آهن اعم از پل، تونل و ریل گذاری انجام خواهد شد.
وی با اعلام آمادگی برای همکاری و سرمایه گذاری در بخش راه آهن اذعان داشت: باید کمیته ای با نظارت دو کشور تشکیل و درخصوص چگونگی فعالیت این کمیته و وظایف دو طرف بحث شود.
وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان با تاکید بر حمل و نقل دریایی عنوان کرد: این راه آهن باید تا پایان سال به بهره برداری رسد ضمن آنکه حمل و نقل دریایی حایزاهمیت است و باید بیشتر به آن پرداخته شود، از سوی دیگرگردشگری دریایی از مواردی است که برای توسعه همکاریها آمادگی داریم.
وی با حمایت از طرح موضوع خواهرخواندگی گیلان با یکی از استان های کشور آذربایجان گفت: منطقه آزاد انزلی و منطقه آزاد سونگای می توانند با هم همکاری متقابل داشته باشند.
شایان ذکراست شاهین مصطفی یف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان ودکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران به عنوان روسای کمیسیون های همکاری های مشترک اقتصادی دو کشور و هیئت همراه از پروژه های مرکز تفریحات دریایی، فاز تجارت و گردشگری، مجتمع بندری کاسپین و طرحهای زیرساختی و توسعه ای منطقه آزاد انزلی بازدید کردند،هدف از این بازدید توسعه مبادلات تجاری ایران با آذربایجان با بهره مندی از ظرفیت ها و توانمندی های این منطقه عنوان شده است واین دیداربا توجه به سیاست منطقه آزاد انزلی در راستای تبدیل به کانون داد و ستد تجاری و اقتصادی حاشیه خزر و همچنین برگزاری نشست های مختلف از سوی هر دو کشور شکل گرفته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار