۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸

استرالیا یخ شکن تحقیقاتی سفارش می دهد

شرکت کشتی سازی (Damen Schelde Naval Shipbuilding (DSNS وابسته به گروه کشتی سازی دامن هلند به سفارش دولت استرالیا یک فروند شناور یخ شکن تحقیقاتی برای تردد در قطب جنوب می سازد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۵۱۹۴
استرالیا یخ شکن تحقیقاتی سفارش می دهدبه گزارش گروه بین الملل مانا، دولت استرالیا قراردادی با شرکت کشتی سازی DSNS هلند امضا کرد که به موجب آن یک فروند شناور یخ شکن تحقیقاتی برای قطب جنوب به ارزش 4.3 میلیون دلار آمریکا را در ماه آوریل سال 2020 میلادی از کشتی سازی هلندی تحویل گرفته و آن را به شرکت خدمات بندریDMS Maritime Ply استرالیا تحویل می دهد.
نظارت بر طراحی و ساخت این شناور بر عهدۀ شرکت خدمات بندری استرالیا است و قرار است بعد از آماده شدن از بندر Hobart اولین سفر خود را آغاز کند. این شناور 156 متر طول و 25.6 متر عرض دارد. مساحت عرشۀ آن به 500 مترمربع می رسد و با سرعت سه نات،  قابلیت شکستن یخ به قطر 1.65 متر را دارد. عرشۀ این شناور تحقیقاتی مجهز به آزمایشگاه و بخش اداری است و ظرفیت حضور 148 نیرو را دارد که از این تعداد 116 نفر متعلق به پرسنل علمی قطب جنوب بخش استرالیا (AAD) هستند.
ناگفته نماند دولت استرالیا هزینۀ نهایی این پروژه را با درنظرگرفتن هزینه های عملیاتی به مدت 30 سال و نگهداری از آن 1.9 میلیارد دلار استرالیا برآورد کرده است. دولت استرالیا همچنین معتقد است این قرارداد بزرگترین سرمایه گذاری در تاریخ برنامه های قطب جنوب در استرالیا است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار