۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲

در مراسم معارفه مدیرعامل تاسیسات دریایی چه گذشت؟

مراسم معارفه مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران با حضور مشاور وزیر نفت، رئیس هیئت رئیسه صندوق های بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت و مدیران ارشد شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران برگزار شد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۵۱۲۸
در مراسم معارفه مدیرعامل تاسیسات دریایی چه گذشت؟
به گزارش مانا رئیس هیئت رئیسه صندوق های بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت در مراسم معارفه مدیر عامل جدید شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران ضمن تقدیر از دکتر منوچهری گفت: نه تنها بنده از زحمات دکتر منوچهری تشکر می کنم بلکه مجموعه وزارتخانه قدردان زحمات و مدیریت ایشان است و امیدواریم که همکاری، همفکری و همدلی شما با مهندس رحمانی به گونه ای باشد که حجم کار گسترده ای که در سال آتی پیش رو داریم سریعتر به نتیجه برسد.
مهندس نصرت رحیمی، در ادامه با ابراز اینکه امیدواریم با حمایت دکترمنوچهری در منصب جدید جایگاه بین المللی این شرکت ارتقا یابد، تبیین کرد: نکته اصلی و بسیار با اهمیت برای ما و خواسته اصلی من از دکتر منوچهری در گذشته و همچنین از مهندس رحمانی در حال حاضر موقعیت بین المللی این شرکت است ،  شما باید بتوانید در منطقه و در جهان جایگاهتان را تعریف کنید و باید مزیت های این شرکت نسبت به سایر شرکتهای بین المللی سنجیده شود و موقعیت های کار در ایران و در خارج از ایران شناسایی شود.
رئیس هیئت رئیسه صندوق های بازنشستگی صنعت نفت ادامه داد:امیدواریم در قراردادهای IPC که به همت دکتر منوچهری در وزارت نفت اجرا خواهد شد، دو شرکت ما مطرح شوند.
در 6 ماهه آینده چهار سکو باید به بهره برداری برسد
در ادامه مراسم مهندس ابوالقاسم رحمانی مدیرعامل جدید شرکت تاسیسات دریایی با بیان اینکه دو سال گذشته را در این شرکت در جایگاهی حضور داشتم که محل ورود و خروج مشکلات شرکت و تصمیمات هیئت مدیره بود، گفت: مدیریت این شرکت مسئولیت سنگینی است اما با شناختی که از مجموعه تاسیسات دریایی دارم و با همکاری هیئت مدیره و تلاش کارکنان شرکت همچون تجربیات گذشته موفق خواهد بود.
مدیر عامل شرکت در ادامه خاطر نشان کرد: کار کردن در جایگاه دکتر منوچهری دشواریها و محسناتی دارد، چراکه ایشان در هر سمتی حضور داشتند اثرگذار بوده اند و به همین سبب برنامه کاری ما روشن و مشخص است.
وی با شرح فعالیتهای آتی شرکت تشریح کرد:در شش ماه آینده چهار سکو می بایست آماده، حمل و نصب شود و به بهره برداری برسد. همچنین قرارداد ۷۶۰ میلیون دلاری حفاری با حدود ۳۰ ماه کار و مهندسی خط لوله گاز عمان در دستور کاری ما قرار دارد که امیدواریم با کمک و حمایت دکتر منوچهری با برخی از شرکتها مشارکت کرده و اجرای آن را برعهده بگیریم و نیز سکوهای ۷۰۰۰ تنی پروژه فروزان که از کره به ایران منتقل شده است با تلاش و پیگیری ما به اتمام خواهد رسید.
مهندس رحمانی در ادامه با اشاره به امضای تفاهم نامه میان تاسیسات دریایی و قرارگاه خاتم الانبیا ابراز امیدواری کرد که در فازهای ۱۳ و ۲۲-۲۴ بتوانیم تا سال ۹۶ به طور مشترک پروژه هایی را انجام دهیم.
وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بسیار بالا و نیروی متخصص و تجهیزات تاکید کرد : با این ظرفیت یقینا شرکت های بین المللی حاضر به همکاری با ما خواهند بود و امروزه با توجه به ایجاد شرایط مساعد پس از تحریم می بایست با شرکت های بین المللی مشارکت کنیم.
مدیر عامل شرکت همچنین با برشمردن مشکلات صورتهای مالی شرکت و تاکید بر اینکه مشکلات مانع ما نخواهند بود تشریح کرد: صورتهای مالی دغدغه ما و سهامداران ماست که به یاری خدا و با مشارکت مدیران و کارکنان شرکت به سمت شرکتی با تراز مالی مثبت خواهیم رفت و ما می توانیم وارد بورس شویم.
مهندس رحمانی با تاکید بر اینکه قانون مدارهستم و بر اساس قانون قدم برمی دارم ادامه داد: مشورت و استفاده از خرد جمعی سرلوحه کار من است و دست دوستی و کمک را به سوی تمامی شما در راستای اعتلای جایگاه شرکت دراز کرده ام تا به عمل نشان دهیم که دلسوز شرکت هستیم و این مستلزم همکاری و همدلی است.
وی در خصوص شرکت های تابعه گفت: شرکتهای تابعه را کنترل و بهینه خواهیم ساخت که بتوانند خارج از تاسیسات دریایی به انجام پروژه بپردازند.
مهندس رحمانی ابراز کرد: یقین دارم وزیر نفت با شناختی که از ما دارد، ما را حمایت خواهد کرد و به یاری خدا و این برادران بتوانیم به گونه ای عمل کنیم که نزد خداوند متعال رو سفید باشیم زیرا اموال و منابع مالی شرکت را که متعلق به بازنشستگان است، حق الناس می دانم .
مبالغ به تاراج رفته از تاسیسات دریایی بازگردانده نشده است
در ادامه این مراسم تودیع مدیر عامل شرکت، غلامرضا دکتر منوچهری، مشاور وزیر و معاون توسعه شرکت ملی نفت گفت: دو سال پیش شرکت در شرایط سختی قرار داشت و تلاش این مجموعه بود که بحمدالله در حال حاضر نگرانی عمده ای وجود ندارد گرچه مسایل بسیاری هنوز می بایست حل و فصل شود.
معاون توسعه شرکت ملی نفت همچنین افزود: ما چوب مسائلی را که در گذشته اتفاق افتاده خورده ایم و آن موجب ضرر و زیان اقتصادی و آسیب روانی شده است و برطرف شدن این آسیب های اجتماعی نیازمند زمان است.
مشاور وزیر نفت با تاکید بر اینکه این شرکت استعداد رشد بالایی دارد، افزود: در زمینه سیستم ها و روش ها نسبت به استانداردهای جهانی عقب هستیم و باید در قالب یک شرکت EPC دریایی و یک جنرال کانتراکتوردریایی سعی کنیم خودمان را با رویه های بین المللی انطباق دهیم.
دکتر منوچهری با تاکید بر اینکه می بایست هرچه بیشتر به سمت شفافیت و انضباط مالی پیش رویم، تشریح کرد: این انضباط از سطوح اجرایی و کاری ، مدل های قراردادی و پکیج های کاری شروع می شود و به واحد های ستادی امتداد پیدا می کند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم با ایجاد انضباط جلوی سوء استفاده های مالی را بگیریم، افزود: اگر شاخص ۱۰۰ را برای فساد مالی که در شرکت اتفاق افتاده بود در نظر بگیریم، در حال حاضر با ۸۰ و تا ۹۰ درصد این فساد مبارزه کرده ایم و تک تک شما در این عمل نقش موثری داشته اید همچنین شرکت سرمایه گذاری و شرکت های تابعه، شرکت کیتو و... و این افتخاری است که همه ما درآن شریک هستیم. این تغییری است که در کشور، وزارت نفت و شرکت ایجاد شده و ما می بایست سالم سازی را ارج نهیم و از آن حمایت کنیم .
دکتر منوچهری با تاکید بر اینکه رفاقت ما با مدیران جدید و قدیمی وزارت نفت بر اساس مناسبت های پنهان و پشت پرده نبوده است و تا آخر عمر از آن دفاع خواهیم کرد، افزود: دفاع از بیت المال فقط به معنای جلوگیری از سوء استفاده های مالی نیست بلکه به معنای سرعت بخشیدن به فعالیت هاست.
معاون توسعه شرکت ملی نفت ایران با تذکر اینکه من در این شرکت فرصت کافی برای رسیدگی عمیق به همه امور نداشتم و با یک دوره بحران در این شرکت مواجه بودم ، تبیین داشت: مدل های قراردادی ما می بایست تقریبا به حالت کلید در دست برسد، سیستم آی تی ما می بایست بیش از پیش در کارها وارد شود. از خرید تا پرداخت، همچنین PMO می بایست با هوشمندی بیشتر در ارائه گزارشات نقش داشته باشد همچون سایر شرکت های بین المللی می بایست همه چیز سریع، صحیح و واضح باشد در عین حال که مدیران ما می بایست اقتدار تصمیم گیری و پرداخت داشته باشند. فعالیت ها در این شرکت می بایست به صورت دینامیک و سریع، با چرخش کاری کاملا حرفه ای پیش بروند چنانکه ما اگر در گذشته سکو را شش ساله تمام می کردیم امروزه می بایست این زمان به سه سال برسد.
وی در پایان با ذکر شعار " ما متعهد به برداشتن بزرگترین گامهای عملی در راه تحقق اقتصاد مقاومتی در حساس ترین بخش اقتصادی و صنعتی کشور هستیم" تشریح کرد: با راه اندازی پنج سکو در سال جاری و افزایش ۱۰۰ میلیون متر مکعب به تولید گاز، ۱۲۵ هزار بشکه کاندنسیت ، ۶ میلیون تن اتان، ۷.۵ میلیون تن ال پی جی در سایه راه اندازی فازهای پارس جنوبی، همین قدم بزرگ برداشته خواهد شد که هیچ قدمی در کشور به این بزرگی نخواهد بود.  
دکتر منوچهری اذعان داشت: امروزه در میان چند شرکت مطرح پتروپارس، اوپک، تاسیسات دریایی، پتروایران، تاسیسات دریایی کاملا جا افتاده و ما می بایست کمک کنیم با ورود به عرصه بالادستی ، این شرکت بتواند وارد قراردادهای بزرگ شود.
وی خاطر نشان کرد: همدلی و سازگاری تیم موجود بسیار تعیین کننده است که همگی دست در دست هم این امانت بزرگ را پیش ببریم و ما قادریم این شرکت را به سرعت به سود و تعادل مالی برسانیم گرچه هنوز موفق نشدیم مبالغی را که از شرکت به تاراج رفته است بازگردانیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار