۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

سکوی فاز 13 پارس جنوبی 90 درصد پیشرفت دارد

رئیس هیئت مدیره کشتی سازی صدرا گفت: سکوی فاز 13 پارس جنوبی با 90 درصد پیشرفت درحال ساخت است و مهرماه امسال بارگیری و نصب می شود.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۴۶۸۷
سکوی فاز 13 پارس جنوبی 90 درصد پیشرفت دارد
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، قباد چوبدار با بیان اینکه صدرا دارای قابلیت‌های مهمی در ساخت سازه‌های دریایی است اظهار داشت: در صدرا علاوه بر ساخت و تعمیر شناورها و کشتی‌های مختلف در زمینه ساخت سازه‌های میدان‌های نفتی و گازی دارای تخصص است.
وی با اشاره به ساخت سکوی فاز 13 پارس جنوبی در صدرا گفت: سکوی فاز 13 پارس جنوبی با 90 درصد پیشرفت درحال ساخت است و مهرماه امسال بارگیری و نصب می شود.
رئیس هیئت مدیره کشتی سازی صدرا با بیان اینکه 10 درصد باقی مانده این سکو تا پنج ماه دیگر پایان می یابد افزود: بعد از سکوی فاز 13، تکمیل سکوی فاز 22 پارس جنوبی در اولویت کارهای صدرا قرار دارد.
چوبدار به جایگزینی سکوهای فاز 14 پارس جنوبی به جای فازهای 17 و 18 اشاره کرد و یادآور شد: پیش از این قرار بود، صدرا سکوی فازهای17 و 18 پارس جنوبی را بسازد که تاخیر این شرکت باعث شد، سکوهای فاز 14 که نسبت به سکوهای فازهای 17 و 18 پیشرفت بیشتری داشتند، جایگزین این سکوها شود.
وی ساخت 10 سکوی فازهای میدان گازی پارس جنوبی در شرکت صدرا را مورد اشاره قرار داد و گفت: مشکل فنی برای ساخت سکوها نداریم و تنها مشکلمان تامین منابع مالی است که آن هم قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا قول داده از منابع داخلی خود، هزینه‌ها را تامین کند.
طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در 24 فاز طراحی شده که 13 فاز اکنون در مدار تولید است.
وزارت نفت سال 96 را سال پایان توسعه فازهای پارس جنوبی اعلام کرده است.
برچسب ها: سکوی حفاری
ارسال نظرات
آخرین اخبار