۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
در فروردین 95 انجام شد:

ثبت رکورد بی سابقه توسط کشتیرانی دریای خزر/ افزایش 29.8درصدی تناژ حمل

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر گفت: مجموع تناژ کالاهای حمل شده توسط ناوگان ملکی کشتیرانی دریای خزر در فروردین سال 1395 به میزان 208 هزار و و 452 تن افزایش یافت.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۴۵۵۲
ثبت رکورد بی سابقه توسط کشتیرانی دریای خزر/ افزایش 29.8درصدی تناژ حملمهندس علی اکبر غنجی در گفتگو با مانا عنوان کرد: کشتیرانی دریای خزر در پایان فروردین ماه 1395 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 29.8درصد افزایش تناژ داشت.
وی افزود: علیرغم اینکه درفروردین تعمیرات ادواری یکی از کشتی ها با تناژ 2650 تن عملاً این کشتی را از فرم عملیاتی خارج کرد اما میزان تناژ حمل شده و سفرهای وارداتی، صادراتی و چارترینگ در فروردین ماه نسبت به ماه مشابه در سال 1394 افزایش یافته است.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر درباره مجموع تناژ کالاهای حمل شده این شرکت گفت: مجموع تناژ کالاهای حمل شده توسط ناوگان ملکی کشتیرانی دریای خزر در فروردین 1394 به میزان 160 هزارو 571 تن بود که با افزایش بی سابقه در تاریخ این شرکت این میزان حمل به 208 هزار و 452 تن رسید .
وی ادامه داد: در بخش کانتینری میزان واگذاری کانتینرهای ملکی تقریباهشت برابر شده که در سایه بازاریابی و توسعه حمل کانتینری در منطقه توسط کشتیرانی دریای خزر انجام پذیرفته است.
غنجی با اشاره به مشتری مداری کشتیرانی دریای خزر خاطر نشان کرد: در راستای توسعه صادرات در بنادر شمالی ایران، مشتری مداری بر مبنای CRM سرلوحه اهداف شرکت قرار گرفته و با برگزاری جلسات متعدد با صاحبان کالا، تجار و بازرگانان در جهت تسهیل امر صادرات این شرکت تمام تمرکز و توان خود را معطوف ساخته است.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با توجه به اهداف ملی و با عنایت به تفکر اقتصاد مقاومتی بر پایه اقدام و عمل و تاکیدات داهیانه مدیریت ارشد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: برای همسویی با این اهداف کشتیرانی دریای خزر در نظر دارد با تثبیت و بهینه سازی نرخ های کرایه حمل دریایی به منظور کاهش قیمت تمام شده کالا و ایجاد رقابت پذیری برای مشتریان صادراتی در بازارهای هدف، کشتیرانی دریای خزر از هیچ کوششی فروگذار نبوده است..
غنجی با اشاره به سیاست های راهبردی برای افزایش تناژ حمل این شرکت عنوان کرد: یکی از تکنیک های متداول در شرکت های بزرگ حمل و نقل دریایی استفاده از کشتی های استیجاری است به نحوی که این شرکت های معتبر در حدود 40 درصد از حمل خود را به ناوگان استیجاری اختصاص می دهند.
وی ادامه داد: دراین راستا کشتیرانی دریای خزر نیز یکی از سیاست های راهبردی خود برای افزایش تناژ حمل را استفاده از کشتی های استیجاری در بخش چارترینگ قرار داده است و این مهم افزایش 98 برابری (حدود 9800 درصد) را در فروردین 1395 نسبت به مدت مشابه گذشته به همراه داشته است.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر تاکید کرد: افزایش تناژ حمل بی شک سهم این شرکت از بازار حوزه خزر را افزایش داده است.
وی درباره ترانزیت کالا عنوان کرد: در بخش ترانزیت نیز کشتیرانی دریای خزر معتقد است در حوزه حمل و نقل دریایی ضمن تامین نیاز بازار داخلی سهم واقعی را از بازار بین الملل در حوزه کشورهای CIS و دریای سیاه احصاء کند لذا در این خصوص تمام توان را در جهت تثبیت جایگاه خود در مسیر ترانزیت کالا از محل خرید تا فروش به کار می گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار