به گزارش گروه بین الملل مانا، کشتیرانی فرانسه پس از اعزام یک فروند کانتینربر به ظرفیت 17 هزار و TEU 800 به نام بنجامین فرانکلین و آزمایش موفقیت آمیز آن در مسیر اقیانوس آرام از تصمیم خود برای بکارگیری شش فروند کانتینربر به ظرفیت 18 هزار TEU به منظور افزایش سرویس دهی در این خط خبر داد.
بر اساس این گزارش، این کانتینربرها کار خود را در خط اقیانوس آرام در آسیا- سواحل غربی از انتهای ماه می آغاز می کنند.
کارشناسان معتقدند به زودی با توجه به پهلوگیری و انجام عملیات مومفقیت آمیز تخلیه و بارگیری کانتینربر بنجامین فرانکلین در بنادر لس آنجلس، لانگ بیچ ، اوکلند و سیاتل آمریکا شمار بیشتری از کانتینربرهای غول پیکر در خط اقیانوس آرام بکار گرفته می شوند و در این میان کشتیرانی CMA CGM پیش قدم شد.
با این وجود شرکت مقامات شرکت کشتیرانی مرسک علیرغم شرکت اپراتوری APM تجهیز بنادر آمریکایی به جرثقیلهای با قابلیت کار بر روی کانتینربرهای غول پیکر، هنوز تصمیمی بر بکارگیری این کانتینربرها برای پهلو گیری در بنادر آمریکایی ندارد اما به هرحال کارشناسان از محقق شدن این امر در آینده خبر دادند.
در پایان این گزارش بهای پایین نفت و عدم تفاوت چشمگیر اقتصادی میان استفاده از کانتینربرهای 14 و 18 هزار TEUرا یکی از دلایل تعلل در بکارگیری این کشتیها از سوی کشتیرانیهای بزرگ عنوان کرد.