۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲

تجمع کارگران کشتی سازی صدرا

کارگران و پیمانکاران شرکت دریایی ایران صدرا بوشهر، در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه هشت ماهه خود برای سومین بار مقابل استانداری بوشهر دست به تحصن زدند.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۰۱۵۷
تجمع کارگران کشتی سازی صدرا

به گزارش خبرنگارمانا از بوشهر صبح امروز بیش از 200 نفر از کارگران رسمی و پیمانی صنایع دریایی ایران صدرا بوشهر در اعتراض به عقب افتادن حقوق معوقه چندین ماهه خود جلوی درب استانداری بوشهر دست به تجمع و تحصن زدند.
یکی از کارگران رسمی این شرکت به خبرنگار یک سایت خبری گفت: از مرداد ماه سال جاری تا کنون هیچ حقوقی دریافت نکرده ایم.
وی افزود: این در حالی است که دفتر تهران تا آبان ماه حقوق خود را دریافت کرده اند ولی ما کارگران شرکت صدرای بوشهر علی رغم اینکه برای چندمین بار جلوی استانداری آمده ایم و درخواست احقاق حقوق خود را داریم کسی توجهی به ما و مشکلاتمان ندارد.
یکی دیگر از کارگران با اشاره به اینکه مالک شرکت صدرا از بدو ورود دو سال پیش خود، تاکنون هیچ دیداری با کارکنان مجموعه نداشته است، گفت: در حال حاضر شرکت صدرا کاملا تعطیل است و فقط تعمیرات کشتی سازی کار می کند.
وی افزود: همه ما برای گذراندن زندگی روزمره خود با مشکلات فراوانی مواجه هستیم و هر بار به ناچار دست از کار می کشیم و به سوی مسئولین ارشد استان روی می آوریم ولی هیچ کدام از آنها تاکنون برای ما کاری نمی کنند.
یکی از پیمانکاران این شرکت با بیان اینکه از خرداد سال جاری تاکنون پولی دریافت نکرده است، اظهار داشت: شرکت صدرا که روزگاری فعال‌ترین بنگاه اقتصادی و مجموعه صنعتی بوشهر محسوب می‌شد، سالهاست حال و روز خوشی ندارد، به طوری که شمار نیروهای این شرکت از چهار هزار نفر در دوران اوج فعالیت، به کمتر از 1500 نفرتقلیل یافته است.

 

برچسب ها: کشتی سازی صدرا
ارسال نظرات

نظرات کاربران

ugd Iran (Islamic Republic of) ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
0
0
ما کارگران و مهندسین مجتمع کشتی سازی بندرعباس مدت 2 است (حقوق ماه 6 ذو 7 ) را دریافت نکرده ام در حالی که مدیران عامل شرکتها پول دارند و آن را به کشور چین می فرستند و برای خود خانه و کشتی مسافر بری می سازند کشور صاحب ندارد! می توانید ساخت کشتی های مسافربری که توسط شرکت ندیم کسترش خلیج فارس به شرکتی در چین داداه شده است را پی گیری کنید می بینید این کشتی های آلو مینیومی را به اسم شرکت تعاونی قایق داران بندر عباس کرده اند در حالی که شرکت تعاونی قایق داران بندرعباس سرمایه یک ریالی نمداشت حتی مدیر عامل آن شرکت تعاونی ماشین سواری نداشت این مدیر عامل شرکت ندیم گسترش و مدیر عامل مجتمع کشتی سازی بودند که برای راضی کردند وی برایش یک ماشین پژو پارس خریدن و به او نشان دادن که نترسد هیچ یک از پرسنل کشتی سازی خبر دار نیست پس این عده برای خود کشتی مسافری آلومینیومی سفارش دادند که یکی از آ کشتی ها آماده تحویل است و ما بقی هم تحویل می دهند و تعداد دیگر عضای هئیت مدیر پول نقد گرفتند و تعداد دیگری در کشور چین برای خود خانه خرید کردن و در پشت این پرده حمایت نمایندگان استان از این مدیران دیده می شود این هم مدیران بومی شایسته که مجتمه ای با بیش از 2400 نفر تحویل گرفتند و هم اکنون به 1100 نفر تبدیل شده است چون هر کس را سد راه می دیدند بیرون می کردند... چه کسی مسول است خدا یا ریس جمهور یا وزیر یا غلام .
آخرین اخبار