۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹

انعقاد قراردادکشتی سازی هیوندایی با ترکیه برای تجارت با ایران

شرکت کشتی سازی هیوندایی (HHI) موفق شد اولین قرارداد ساخت تانکرجدید که بی ربط به لغو تحریم های ایران نیست، را از آن خود کند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۰۰۰۷
انعقاد قراردادکشتی سازی هیوندایی با ترکیه برای تجارت با ایران
به گزارش گروه بین الملل مانا، منابع صنعتی اعلام کردند: کشتیرانی دیتاس ترکیه تفاهم نامه ای با شرکت کشتی سازی هیوندایی برای یک جفت تانکر سوئزماکس با ظرفیت 158 DWT ، جهت تحویل در سال 2018 به امضا رساند.
این منابع همچنین اعلام کردند: کشتیرانی دیتاس ترکیه برای استفاده از تانکرهای ذکر شده جهت حمل نفت خام از ایران به ترکیه، برنامه ای در دستور کار خود دارد.
یکی از متوالیان این امربا بیان اینکه این اولین معامله سفارش ساخت تانکراست که به ایران نیز مرتبط است ادامه داد: شرکت کشتیرانی دیتاس ترکیه فعالیت بر روی این پروژه را از سال گذشته آغاز کرده است و فقط خواستار همکاری با کشتی سازی های مهم کره جنوبی مثل کشتی سازی هیوندایی و سامسونگ است.
نکته قابل توجه این است که مقامات شرکت کشتی سازی هیوندایی از اعلام هر نظری خودداری کردند. از کشتیرانی دیتاس ترکیه نیز نماینده ای پاسخگو نبود.
از سوی دیگر گردانندگان بازار بر این باورند، کشتیرانی دیتاس به دلیل اینکه خواستار ساخت تانکرهای با قابلیت بهره گیری از استانداردهای نشر اکسید نیتروژن Tier 3 است، مجبور به پرداخت حدود دو میلیون دلار بیشتر از هزینه پرداختی برای هر کشتی خواهد بود.
تانکر سوئزماکس مدل Tier 2، نیز از شرکت کشتی سازی هیوندایی سفارش گرفته شده بودند، این شرکت این قول را داده بود که در ماه نوامبر به قیمت حدودا 65 میلیون دلار تحویل بدهد اما تا آخر سال آینده این تحویل به تاخیر آفتاد و نارضایتی هایی در پی داشته است.
شایان ذکر است که شرکت کشتیرانی دیتاس در سال 2006 به بخش خصوصی سپرده شد و هم اینک جزو گروه هلدینگ کوک محسوب می شود ،ناگفته نماند این گروه صاحب پالایشگاه غول پیکر توپراس است.
در آخر باید به این نکته اشاره کرد: این شرکت صاحب یک ناو با 18 شناور، پنج تانکر حمل مواد شیمیایی، دو تانکرحمل مواد بتونی،10یدک کش و تانکر حمل نفت خام سوزماکس ساخته شده توسط کشتی سازی هیوندایی با ظرفیت شانزده هزار و پانصد DWT است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار