۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
رئیس جمهور در عسلویه:

افتتاح فازهای 15 و 16 نماد همکاری در ایران است

رئیس جمهور گفت: افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در عسلویه نماد همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف اجرایی و عملیاتی است.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۹۵۷۳
افتتاح فازهای 15 و 16 نماد همکاری در ایران است

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهردکتر حسن روحانی در مراسم افتتاح رسمی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در عسلویه با بیان اینکه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی سال آینده افتتاح می‌شود اظهار داشت: دو فاز 15 و 16 پارس جنوبی امسال افتتاح شده همانطور که سال گذشته فاز دوازدهم را که تقریبا معادل سه فاز است افتتاح کردیم و در سال آینده هم ملت بزرگ ایران شاهد افتتاح فاز 17 و 18 خواهند بود.
وی افتتاح فاز 15 و 16 پارس جنوبی را نماد همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف اجرایی و عملیاتی کشور دانست و گفت: کار این دو فاز مهم را قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) به عهده گرفت و آن را به اتمام رساند که کار ارزشمند این قرارگاه به معنای هماهنگی و همکاری بین دولت و نهادهای این کشور از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه افتتاح فاز 15 و 16 نشان از بی اهمیت بودن توطئه دشمنان است افزود: افتتاح این دو فاز نشان داد که توطئه دشمن اختلالی در روند توسعه کشور ایجاد نکرده است.
روحانی بیان کرد: امسال در شرایط تحریم فاز 15 و 16 را افتتاح می‌کنیم و این به این معنا است که همت و اراده این ملت بزرگ در جهت توسعه، رونق اقتصادی و سازندگی کشور است.
وی با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران با ایستادگی و مقاومت و با هدایت رهبر معظم انقلاب و حمایت همه‌جانبه این ملت بزرگ توانست از مسیر بسیار صعب و سختی عبور کند بیان کرد: بعد از روز اجرای برجام و پایان تحریم‌ها عظمت این کار ملت بزرگ ایران برای همگان مشخص می‌شود.
وی با بیان اینکه در شرایطی که همه کشورهای تولیدکننده و صادرکننده نفت در مشکلات گرفتار آمده‌اند امسال بودجه سال 95 را در شرایطی تقدیم مجلس می‌شود خاطر نشان کرد: اتکا ما به نفت 25 درصد است و این در حالی است که کشورهای دیگر منطقه که بزرگترین تولیدکننده و صادرکنندگان نفت خام هستند تقریباً 100 درصد اتکاء و بالای 90 درصد اتکا آنها به نفت است.
رئیس جمهور با بیان اینکه تورم مهار و کنترل شده گفت: علیرغم همه سختی‌ها امسال بازهم رشد اقتصادی ما به لطف خدا مثبت خواهد بود و من از همین جا به ملت ایران قول می‌دهم که سال آینده با عبور تحریم و با همت جوانان کشور سال رونق اقتصادی خواهد بود.
روحانی با تاکید بر اینکه بسیار خوشحالیم که یکی از وعده‌های دولت در زمینه انرژی و نفت و گاز و پتروشیمی در حال تحقق است گفت: در سال 96 همه فاز‌های پارس جنوبی به حول قوه الهی به اتمام خواهد رسید و این کار عظیم و بزرگی است که دولت یازدهم به سرانجام خواهد رساند.
رئیس جمهور با بیان اینکه از امروز به بعد انشاءالله شاهد خبرهای خوشحال‌کننده برای ملت ما خواهیم بود اظهار کرد: تا چند روز دیگر خبر پایان تحریم‌ ظالمانه علیه ملت ایران اعلام می‌شود.
وی با اینکه رشد اقتصادی دنیا بیاید پایین ، وضع رشد اقتصادی چین و هندی رشد کنند و قیمت نفت بره بالا این می‌شود اقتصاد مقاومتی برای همین رهبری بر آن تأکیم می‌کند ما اقتصادی داشته باشیم. روی پای خودمان بایستیم روی استعداد جوانان خود بایستیم حتی تعامل ما با جهان مبنای ابتکار خودمان باشد. آنچه ما می‌گوییم به عنوان فناوری، فناوری در نفت ، گاز معدن، صنعت و آی تی و اینها نیست در سیاست خارجی هم ما نیاز به فناوری داریم.
رئیس جمهور تاکید کرد: اگر فاز‌های پارس جنوبی یکی از پس دیگری شکوفا بشوند تنها که به نفع استان بوشهر نیست تنها به نفع حتی تنها به نفع ایران نیست لوله گاز لوله صلح است لوله ارتباطه. لوله تعامل با جهان است.
روحانی افزود: برخی از آلودگی‌ها امروز دیگر نیست برخی اما است ما کیفیت گازوئیل و بنزین را بالا بردیم سوخت خانه‌ها و ماشین‌ها همه در سایه تولید گاز است و گاز می‌تواند آلودگی‌ها را کم کند.
وی با بیان اینکه سال 96 فازهای پارس جنوبسی تکمیل می‌شود گفت: سال 96 سال پایان فازها در پارس جنوبی به حول قوه الهی است همانطور که سال گذشته فاز دوازدهم را که تقریبا معادل 3 فاز است افتتاح شد امیدواریم در سال آینده هم ملت بزرگ ایران شاهد افتتاح چند فاز دیگر از جمله فاز 17 و 18 باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار