۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴

انعقاد تفاهم نامه همکاری میان کشتیرانی ایران و مرسک دانمارک

در دیدار و مذاکرات هیئت 12 نفره اتحادیه مالکان کشتی دانمارک با مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی و رئیس اتحادیه مالکان کشتی ایران و نیز اعضاء هیئت مدیره این اتحادیه، محورهای همکاری فیمابین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۵۹۴۰۶
انعقاد تفاهم نامه همکاری میان کشتیرانی ایران و مرسک دانمارک
به گزارش خبرنگار مانا در حاشیه این دیدار مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی درباره بهبود روابط ایران و دانمارک در دوران پسا تحریم گفت: با توجه به شرایطی که خوشبختانه در ایران به وجود آمده است، در روزهای آینده تحریم‌ها لغو خواهد شد و امکان همکاری مشترک اتحادیه مالکان کشتی ایران با شرکت های کشتیرانی دانمارک بیش از گذشته می شود و ما امیدواریم بتوانیم یک فضای جدید همکاری‌های کشتیرانی، فراساحل و همچنین در زمینه صادرات، صدور محصولات غیرنفتی و گازی با دانمارک را فراهم کنیم.
دکتر محمد سعیدی با اشاره به لغو تحریم ها خاطر نشان کرد : یکی از شرکت‌هایی که به صورت همه جانبه مورد تحریم قرار گرفت، خطوط کشتیرانی بود چه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و چه شرکت نفتکش ایران که مسئولیت صادرات نفت خام ایران را برعهده دارد؛ به همین جهت در این دوران شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و نفتکش نمی‌توانستند به بنادر اروپایی رفت و آمد داشته باشند و از سوی دیگر شرکت‌های کشتیرانی دنیا تردد خود را به بنادر ایران کاملاً قطع کرده بودند.
وی تصریح کرد: با لغوتحریم‌ ها همه تحریم‌های مربوط به خطوط کشتیرانی و بندری نیز لغو می شود و امیدواریم از روز اجرایی شدن برجام که طی روزهای آینده خواهد بود بر اساس توافقات صورت گرفته بلافاصله امکان تردد کشتی‌های ما به بنادر اروپا فراهم شود.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: بنابراین به محض لغو تحریم‌ها می‌توانیم به بنادر اروپایی رفت و آمد داشته باشیم و کالاهای صادراتی را که شامل کالاهای نفتی ، غیرنفتی و کالاهای عمومی است به بنادر اروپایی صادر کنیم بدین ترتیب یک امکان صادرات گسترده از نظر منابع درآمدی ایجاد خواهد شد.
وی درباره مزیت این همکاری ها با بیان اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به بنادر اروپایی تردد و از بیمه‌های بین‌المللی استفاده کند تصریح کرد: به دلیل تحریم‌ها امکان استفاده از پرچم جمهوری اسلامی ایران بر روی کشتی ها میسر نبود اما با رفع محدودیت های تحریم، انشاءا... پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بر فراز کشتی‌هایمان به احتزاز در می آید.
دکتر سعیدی در خصوص به روز کردن ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز افزود: برنامه جامعی تنظیم شده است که این برنامه از ماه گذشته برای توسعه دفاتر نمایندگی کشتیرانی در کشورهای اروپایی و در نقاطی که تحریم بودیم آغاز شده است. از دیگر برنامه‌های ما پس از لغو تحریم، نوسازی و مدرن کردن ناوگان کشتیرانی است.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در پایان خاطر نشان کرد: براساس این گفتگوها شرکت های دانمارکی علاقه مندی خود را در جهت همکاری با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان ناوگان ملی و اتحادیه مالکان کشتی ایران اعلام کردند. از سوی دیگر شرکت کشتیرانی مرسک با توجه به اینکه هم در بخش فراساحل و جک آپ‌های فراساحل فعالیت دارد اعلام آمادگی کرده است بعد از برداشتن تحریم‌ها حتی در بخش فراساحل هم می‌تواند با شرکت ملی نفت ایران این همکاری را توسعه دهد.
وی ادامه داد: یکی از مزایایی مرسک خط کانتینری است که می‌تواند با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به صورت مشترک هم در خطوط بین‌المللی و هم در خطوط دو کشور فعالیت کند.
در این جلسه شرکتهای ملی نفتکش ایران، صادرات گاز، تأسیسات دریایی و اتحادیه مالکان کشتی موارد مد نظر خود برای همکاری با شرکت‌های دانمارکی بیان کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار