به گزارش گروه بین الملل مانا، هفت شرکت مذکور شامل: K Line، میتسویی، Eukor، Wallenius Wilhelmsen Logistics و CSAV و Eastern Car Liner و CCNI هستند. گفته می شود شرکت NYK جزو این شرکت ها بود اما به دلیل همکاری کامل خود برای تحقیق در این خصوص از پرداخت جریمه معاف شد.
براساس تحقیقات کمیته ملی توسعه و اصلاحات چین این شرکت ها با اقدامات هماهنگ شده درنرخ کرایه ها کشتی های رو رو را در دست گرفته و همچنین نسبت به زد و بند در مزایده ها به همراه تبادل اطلاعات مهم از طریق مکالمات تلفنی، جلسات شام به ملاقات ها و ایمیل مبادرت ورزیده اند.
این اقدامات در خصوص خطوط چین – شمال آمریکا، چین - اروپا، آمریکای جنوبی- چین، چین – اروپا و از چهار سال گذشته انجام شده است.
دراین اطلاعیه آمده است: چنین اقداماتی منجر به کاهش رقابت در بازار و افزایش جهانی نرخ حمل برای کشتی های رو رو و در عین حال کاهش سود صادرکنندگان و مصرف کنندگان چینی شده است.
شرکت های Eukor و WWL هر کدام ملزم به پرداخت به ترتیب 284 میلیون یوان معادل 44 میلیون دلار و 45.1 میلیون یوان شدند که 9 و 8 درصد از درآمد آنها در بازارهای چینی را تشکیل می دهد.
شرکت های K Line و MOL هر کدام سعی در تبرئه کردن خود داشتند که در پایان این دو شرکت به ترتیب 24 میلیون 38.1 میلیون یوان جریمه شدند.
لازم به ذکر است این میزان چهار و هفت درصد از کل تجارت رو رو این شرکت های را در چین شامل می شود.
شرکت K Line نیز به دلیل همکاری های خود ملزم به پرداخت جریمه پایینتری است.
شرکت های CSAV، Eastern و CCNI هر کدام به ترتیب مبالغ 3.1 میلیون، 11.3 میلیون و 12 میلیون یوان معادل شش، پنج و چهار درصد از درآمد خود در چین جریمه شدند.
شرکت MOL نیز در این خصوص همکاری کامل خود را با قوانین اعلام کرده است و اظهار داشت: در آینده با آموزش بیشتر کارکنان در جهت اجرای هر چه بیشتر قوانین گام برخواهیم داشت.