به گزارش گروه بین الملل مانا، میزان کشتی های بیکار بر طبق آخرین آمار لویدزلیست با 5.9 درصد افزایش به 303 فروند رسید که نشانگر 746 هزار و 14 TEU بلااستفاده است.
براساس این گزارش، محققان لویدزلیست این آمار را رو به افزایش اعلام کردند که دلیل اصلی آن فصل زمستان است.
از هفته اول نوامبر، تعداد 23 فروند کشتی بیکار شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.1 درصد افزایش را نشان می دهد.
این میزان به عقیده محققان لویدزلیست در صورت نفرستادن کشتی های بیشتر به صنعت اوراق و احتساب کشتی هایی که به تعمیرات فرستاده شده اند، بیشتر می شود.
بر اساس آمار منتشره از آلفاینر، در طول سه هفته گذشته هفت فروند پاناماکس به ظرفیت چهار تا پنج هزار TEU روانه کارخانه های اوراق شدند که یکی از آنها تنها 13 سال از فعالیت خود را سپری می کرد.
این تحلیل همچنین از فروش کشتی های بیشتر با توجه به افت بی سابقه نرخ های اجاره کشتی خبر داد.
در میان کانتینربرهای 10 تا 12 هزار و 999 TEU، چهار کشتی و در میان کشتی های با ظرفیت 13 هزار TEU چهار کشتی دیگر نیز بیکار هستند.
این گزارش در ادامه افزود: کشتی کامیل متعلق به کشتیرانی MSC با ظرفیت 14 هزار TEU از اواسط ماه نوامبر در آب های یانگ شان چین بیکار است.
کشتی "امدن" متعلق به کشتیرانی مرسک نیز با ظرفیت 13 هزار و 92 TEU از اواخر اکتبر تاکنون در آب های شانگهای به سر می برد.
اغلب کشتی های بیکار هم اکنون در شرق دور و چین به سر می برند.
در حال حاضر در مجموع 67 فروند از کل ناوگان کشتی های بیکار دنیا در چین به سر می برند.