به گزارش گروه بین الملل مانا، پروژه توسعه بندر سعید با احداث یک کانال جانبی، کاهش ترافیک کشتی ها در ترمینال های کانتینری این بندر را موجب خواهد شد.
این کانال با 9.5 کیلومتر طول این امکان را فراهم می کند که کشتی ها بدون ورود به کانال سوئز، در بندر سعید پهلو بگیرند. این کانال 17 متر عمق و 250 متر عرض دارد.
این پروژه در حقیقت از جمله پروژه های تکمیلی توسعه کانال سوئز محسوب می شود و ترانزیت هشت ساعته کشتی ها برای ورود به این بندر از طریق کانال سوئز را حذف می کند.
براساس این گزارش، این پروژه با صرف 36 میلیون دلار طبق برنامه ریزی ها در هفت ماه آینده به پایان می رسد.
این پروژه همچنین جابه جایی های شرکت اپراتور بندری APM در ترمینال کانتینری کانال سوئز را افزایش می دهد.
ترمینال کانتینری کانال سوئز متعلق به APM، مبلغ 15 میلیون دلار را به اجرای این پروژه اختصاص داده است چرا که با تکمیل این پروژه و افزایش تردد کشتی ها این ترمینال به یک هاب تبدیل می شود.
این ترمینال اخیراً پروژه توسعه را به پایان رسانده است تا حجم جابه جایی ها در این ترمینال را به سه میلیون TEU می رساند و قصد دارد در آینده این میزان را به سالانه 5.4 میلیون TEU برساند.
پروژه توسعه بندر سعید شامل احداث یک منطقه تجاری جدید، یک مرکز لجستیک ومنطقه مسکونی است.