۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲

چرخ صنعت کشتی سازی کشور نیاز به روغن کاری دارد

رئیس هیئت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران گفت : مسئولین باید چرخ صنعت کشتی سازی را روغن کاری کنند تا این صنعت به حرکت بیفتد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۸۴۸۶
چرخ صنعت کشتی سازی کشور نیاز به روغن کاری دارد
عباس نوبختی در گفتگو با خبرنگار مانا ضمن بیان این مطلب گفت: صنعت کشتی سازی علاوه بر مشکلاتی که همه صنایع با آن مواجه هستند، مشکلات خاص خود را نیز داراست.
وی افزود : اقلام مورد نیاز صنعت کشتی سازی بسیار بالاست که همه آنها در داخل کشور ساخته نمی شود و باید از خارج خریداری شود کاری که سایر کشورهای سازنده کشتی هم انجام می دهند و با توجه به تعداد بالای اقلام مسیر ساخت کشتی بسیار طولانی و مشکل است.
وی کمبود نقدینگی را از دیگر مشکلات این صنعت عنوان کرد و گفت: چون این صنعت سرمایه بر است باید تمهیدات لازم برای تهیه سرمایه مورد نیاز این صنعت انجام شود که خوشبختانه دولت در این زمینه اقداماتی را انجام داده است.
نوبختی اظهارداشت: سعی ما بر این است که مشکلات را به مسئولان منتقل کنیم و آنان هم با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند در صدد یافتن راه حل ها هستند.
رئیس هیئت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران گفت: تکنولوژی صنعت کشتی سازی آنقدرها پیچیده نیست که نتوانیم به آن دسترسی پیدا کنیم. مهمترین مشکل ساخت کشتی، طولانی شدن زمان ساخت است که علت آن هم نبود سرمایه و تدارکات به موقع است. این مسئله به نهاد های دیگر مانند گمرک ، بیمه و بانک ها نیز مرتبط است.
وی با بیان اینکه مشکلات مدیریتی، نبود سرمایه و طولانی بودن زمان تدارکات باعث کند شدن روند ساخت کشتی است که باید فکر اساسی در خصوص آنها صورت گیرد اظهار داشت: مسئولین باید چرخ صنعت کشتی سازی را روغن کاری کنند تا این صنعت راه بیفتد.حمایت ها در بخش مذاکره و مباحثه خوب است اما تا عملی شدن تصمیمات راه طولانی است.
نوبختی گفت: در مجموع آینده صنعت کشتی سازی رو به رشد است زیرا این صنعت یک صنعت مادر و اشتغالزاست که می تواند بازده خوبی داشته باشد همچنین مطالعات نشان داده است، هر یک دلاری که در صنایع دریایی سرمایه گذاری شود معادل 20 دلار برگشت دارد.
وی با اشاره به مشکلات دوران  تحریم افزود: در زمان تحریم علاوه برمشکلات فروش نفت، بنادر و کشتی ها هم تحریم بودند اما ما به آینده امیدواریم.
نوبختی گفت: مباحث مدیریتی از دیگر مشکلات است زیرا بخشی از صنعت کشور دولتی است که مشکلات خاص خود را داراست اما در مجموع راندمان کاری صنعت کشور پایین است.
رئیس هیئت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران با اشاره به پایین بودن راندمان کاری در کشتی سازی گفت: این موضوع به چند عامل باز می گردد که آموزش یکی از عوامل است اکثر کسانی که در صنعت کشتی سازی فعالند بیشتر به صورت تجربی کار را آموخته اند بنابراین چندان آموزش پذیر نیستند. اگر فرهنگ آموزش پذیری پیاده شود راندمان کاری افزایش پیدا می کند.
ارسال نظرات

نظرات کاربران

ali Iran (Islamic Republic of) ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
0
0
سلام
جناب اقای نوبختی
چنانچه حضرتعالی مدیر عامل کشتی سازی شوید می توانید کاری انجام دهید . بفرمایید چگونه و بدون شعار.
آخرین اخبار