۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹

موفقیت متخصصان ایرانی در تعمیر جرثقیل کانتینری

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، پروژه تعمیرات اساسی جرثقیل شماره 6 بندر شهید رجایی به همت متخصصان داخلی این بندر با موفقیت انجام شد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۵۸۲۲۴
موفقیت متخصصان ایرانی در تعمیر جرثقیل کانتینری
به گزارش مانا، محمدرضا پوررجبی در این رابطه اظهار کرد: رفع خوردگی و شکستگی ریل گنتری کرین در محدوده مفصل بوم و بیم، در ترمینال کانتینر شماره یک بندر از جمله مراحل اجرایی این پروژه بود.
وی اعتبار اجرای پروژه تعمیرات این جرثقیل با ظرفیت جابجایی 45 تن از نوع پست پاناماکس شرکت ZPMC است، رقمی بالغ بر یک میلیارد ریال اعلام کرد که از محل منابع داخلی شرکت بهره بردار ترمینال یک کانتینری این بندر تأمین شده است.
پوررجبی گفت: در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، با بهره گیری از دانش بومی و محصولات داخلی در زمینه دانش طراحی، ساخت و تعمیرات تجهیزات بندری دستاوردهای قابل توجهی داشته است.
وی افزود: بر این اساس ساخت و ارتقاء مکانیزم های عملکردی تجهیزات استراتژیک بندری همچون جرثقیل های تخلیه و بارگیری کانتینر کاهش خروج ارز از کشور را در پی دارد.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن اشاره به تلاش های اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات خشکی این اداره کل گفت: این پروژه توسط متخصصین داخلی بندر شهید رجایی عملیاتی شده و اجرای آن 30 روز کاری زمان برده است.
وی گذشت 11 سال از زمان شروع بهره برداری این جرثقیل، شرایط جوی خاص منطقه، رطوبت زیاد و حرارت محیطی بالا و طراحی نامناسب ریل ترولی را از جمله عوامل موثر بر خرابی آن دانست که در حال حاضر این مشکلات اصلاح شده است.
به گفته پوررجبی، مهندسین فنی شرکت بهره بردار با همکاری مشاور فنی و کارشناسان اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات خشکی ضمن بررسی کارشناسی همه جانبه با بهره گیری از نرم افزارهای فنی و مهندسی به تعویض ریل ترولی گنتری کرین ZPMC شماره 6 اقدام کردند.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان یادآور شد: ماه گذشته نیز تعویض ریل ترولی گنتری کرین شماره 8 بندر با موفقیت انجام شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار