آلفاینر خطاب به کشتیرانی های کره:
زمان خوبی برای حمل و نقل کانتینری نیست
پس از سرمایهگذاریهای دو کشتیرانی بزرگ کره ای در حمل و نقل کانتینری، آلفاینر از مناسب نبودن این زمان برای کار در عرصه حمل و نقل کانتینری خبر داد.
به گزارش گروه بین الملل مانا، در حال حاضر هیچکدام از دو شرکت کشتیرانی هانجین و هیوندایی (HMM) بودجه لازم جهت سفارش ساخت کشتیهای غول پیکر به منظور رقابت با دیگر کشتیرانیها را ندارند.
مقامات کشتیرانی هانجین در مجمع سهام کره در دوم اکتبر اعلام کردند: به عنوان بخشی از تغییرات مالی اتخاذ شده، شرکت هانجین اقدام به فروش 22 درصد سهام باقیمانده از کشتیرانی H-Line که دارنده بخش فله و حمل LNG کشتیرانی هانجین است خواهد کرد.
گفته میشود پیش از این و در ژوئن سال 2014، شرکت هانجین 77.8 درصد سهام H-Line به بخش خصوصی به ارزش 298 میلیون دلار فروخت. فروش 22 درصد سهام باقیمانده بخش حمل و نقل LNG و فله را از این شرکت جدا خواهد کرد.
از سوی دیگر شرکت HMM نیز در ششم اکتبر شرکتهای حمل فله خود را تحت نام شرکت کشتیرانی حمل فله هیوندایی ادغام کرد.