۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶

افزایش سفارش کشتیهای تانکر

موسسه کلارکسون از افزایش میزان سفارش ساخت کشتیهای تانکر به بالاترین میزان در چهار سال گذشته خبر داد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۶۳۲۹
افزایش سفارش کشتیهای تانکر
به گزارش گروه بین الملل مانا، از ژانویه سال 2012 تاکنون سفارش ساخت 617 فروند کشتی به میزان 82 میلیون DWT در دستور کار کشتی سازیهای دنیا قرار گرفته است. 
براساس این گزارش، موسسه کلارکسون اعلام کرد: در حال حاضر 28 درصد از کل سفارشات ساخت کشتی به کشتیهای تانکرمربوط می شود و لازم به ذکر است این رقم در ابتدای سال جاری 22 درصد بود. 
دلیل اصلی این امر سفارش حمل نفت خام عنوان شده است .
از ابتدای سال جاری تاکنون سفارش ساخت 43 فروند کشتی نفتکش غول پیکر داده شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 26 فروند بوده است. 
برخلاف نفتکشهای غول پیکر، سفارش ساخت کشتیهای حمل مواد نفتی نیز از ابتدای سال جاری تاکنون با 12 درصد کاهش روبرو شده است به طوری که میزان سفارشات از 24 میلیون DWT به 21 میلیون DWT کاهش داشته است.
کشتی سازان کره ای و ژاپنی دو عاملی هستند که از این افزایش بیشترین بهره را بردند و در این میان کشتی سازان چینی بی بهره ماندند. کشتی سازان کره جنوبی با 54 درصد، بیشترین سفارش ساخت کشتیهای تانکر را از آن خود کردند.
موسسه کلارکسون همچنین از موفقیت چشمگیر کشتی سازان ژاپنی سخن به میان آورد بطوریکه میزان کل سفارش ساخت در این کشتی سازیها از هفت درصد در سال 2013 به 21 درصد در سال جاری رسیده است.
سهم کشتی سازیهای چینی در این میان از 30 درصد کل سفارشات ساخت در دنیا به 21 درصد کاهش پیدا کرد.
موسسه کلارکسون در پایان افزود: شمار کشتی سازیهای چینی که موفق به اخذ سفارش کشتیهای تانکر بودند از 51 فروند در سال 2010 به 13 فروند در سال 2015 کاهش داشته است.
برچسب ها: کشتی تانکر
ارسال نظرات
آخرین اخبار