۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
معاون وزیر نفت:

شرکت صنعتی دریایی صدرای بوشهر باید احیا شود

معاون وزیر نفت گفت: صدرا دارای تاریخ درخشانی در حوزه ساخت سازه‌های دریایی است که باید در احیا این جایگاه و حل مشکلات آن تلاش شود.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۶۳۰۱
شرکت صنعتی دریایی صدرای بوشهر باید احیا شود

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، رکن‌الدین جوادی در بررسی روند ساخت سکوهای پارس جنوبی در شرکت صدرا اظهار داشت: سکوی فازهای 22، 24، 17، 18 و 13 پارس جنوبی در شرکت صنعتی دریایی صدرای بوشهر در حال ساخت است که باید در ساخت وتکمیل آن تسریع شود.
وی تصریح کرد: ساخت این سکوها متاسفانه با تاخیر زیادی مواجه است مدت‌ها متوقف بوده که اخیرا پروژه مجددا فعال شده که انتظار می‎رود ساخت این سکوها فعال‌تر شود تا در موعد مقرر به اتمام برسد.
مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران افزود: بخشی از سکوهای پارس جنوبی امسال و بخشی هم سال 1395 تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.
جوادی تاکید کرد: برای تسریع درساخت این سکوها شرکت ملی نفت ایران هر نوع همکاری با صدرا در حل مشکلات آنها انجام می‌دهد.
معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: مشکلات صدرا دربخش‌های مختلف است که شرکت نفت مشارکت‌های لازم را درحل این مشکلات انجام می‌دهد.
وی با بیان اینکه وزارت نفت 2 برابر هزینه‌های ساخت سکوهای پارس جنوبی به شرکت صدرا پرداخت کرده است افزود: شرکت صدرا باید درافزایش کیفیت ساخت سکوها، توانمندی‌های خود را افزایش دهد تا در موعد مقرر این سکوها تکمیل شود.
معاون وزیر نفت افزود: قرارگاه خاتم‌الانبیا هم باید راهکارهایی برای حل مشکلات شرکت صدرا اتخاذ کند ولی درهمین حال وزارت نفت حمایت‌های مالی بیشتری برای حل مشکلات صدرا انجام می‌دهد.
جوادی گفت: صدرا یک قابلیت بسیار مهمی در کشوراست و به عنوان سرمایه ملی محسوب می‌شود که باید احیا شود.
وی گفت: خیلی ازهزینه‌ها ریشه در طولانی بودن این پروژه دارد که باید در تکمیل سکوهای فازهای پارس جنوبی باید تسریع شود.

برچسب ها: صدرا
ارسال نظرات
آخرین اخبار