۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
موسسه آلفالاینر پیش بینی کرد:

عرضه کشتیهای تانکر از تقاضا پیشی می گیرد

رشد ناوگان کشتیهای تانکر حاکی از کاهش درآمد این کشتیها است.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۶۰۸۳
عرضه کشتیهای تانکر از تقاضا پیشی می گیرد
به گزارش گروه بین الملل مانا، در سالهای اخیر شاهد تغییر چشمگیر تجارت جهانی و گرایش آن از حمل مواد شیمیایی به مواد پالایشگاهی و نفتی هستیم که رشد سریع ناوگان کشتیهای مواد نفتی را سبب شده است.
آمارها حاکی از رسیدن ناوگان این کشتیها از 8.2 به 11.4 میلیون DWT در طی سالهای 2012 تا 2014 است.
بر اساس گزارش موسسه موسسه Drewry، علیرغم افزایش تقاضا و طولانی شدن متوسط طول سفر کشتیها، دلایلی نظیر تغییر حجم تناژ به همراه ورود کشتیهای جدید در طی دو سال آینده بر نرخ این کشتیها فشار وارد می کند.
تحلیلگر موسسه Drewry اظهار داشت: اگر چه تقاضا برای حمل مواد پالایشگاهی و نفتی با سرعت خوبی رو به افزایش است اما انتظار می رود کرایه این کشتیها با توجه به دلایل ذکر شده کاهش یابد.
تغییر مستمر تجارت جهانی در زمینه حمل و نقل محصولات نفتی به  دلیل رواج استخراج نفت شیل آمریکا، کاهش رشد و توسعه در جنوب شرق آسیا و افزایش تقاضای نفت در کشورهای در حال پیشرفت ظهور پیدا کرده و منجر به افزایش رو به بالای تجارت بر حسب تن – مایل برای کالاهای نفتی شده است.
در مجموع انتظار می رود افزایش شمار کشتیهای تانکر جدید با میزان 3.5 درصد در سال در بین سالهای 2014 تا 2020 منجر به پیشی گرفتن عرضه نسبت به تقاضا در این عرصه بخصوص در سال های 2016 و 2017 شود.
برچسب ها: کشتی تانکر
ارسال نظرات
آخرین اخبار