به گزارش گروه بین الملل مانا، کاهش رشد اقتصاد در چین و اقتصاد کساد اروپا اعضای گروه G6 شامل APL، Hapag -Lloyd، Hyundai Merchant،MOL، NYK و OOCL را وادار به لغو چند سرویس درخط آسیا – اروپا کرد.
توافقنامه G6 از کنسل شدن چهار سرویس در ماه سپتامبر به دلیل کمبود تقاضا خبر داده بود.
اعضای این توافقنامه برای ماه اکتبر نیز از کنسل شدن چهار سرویس دیگر به سمت غرب خبر دادند.
اعضای قرارداد 2M شامل مرسک و MSC نیز از لغو سرویس Condor.AEq از ماه سپتامبر خبر دادند که دلیل آن کاهش فصلی تقاضا عنوان شده است.
توافقنامه O3شامل کشتیرانیهای CMA CGM، UASC و CSCL همچنین از کاهش حجم در خط آسیا – اروپا خبر دادند.
براساس این گزارش، حجم تقاضا در خط آسیا – اروپا در ماه ژوئن به 1.3 میلیون TEU رسید که 7.7 درصد کاهش را نسبت به میزان 1.4 میلیون TEU در مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.
کاهش تقاضا و افزایش عرضه منجر به کاهش کرایه ها در خط آسیا – اروپا شده است.
پس از کاهش بی سابقه کرایه ها در ابتدای ماه جاری، هفته گذشته کرایه های خط آسیا – اروپا 23.2 درصد دیگرسقوط کرد. شاخص کانتینری شانگهای حاکی از نرخ 640 دلار در خطوط شرق – غرب به ازای هر TEU در ابتدای آگوست است.
این میزان در حال حاضر با 42.3 درصد کاهش به 469 دلار رسیده است.