۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

صدرا به جامعه دریایی بازمی گردد

رئیس دبیرخانه شورایعالی صنایع دریایی گفت: شورایعالی صنایع دریایی تمهیداتی را اتخاذ کرده است که صدرا را به جامعه صنعتی دریایی کشور بازگرداند.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۵۵۶۸
صدرا به جامعه دریایی بازمی گردد
احمد رفعت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مانا با بیان این مطلب در خصوص آخرین وضعیت کشتی سازی صدرا گفت: قراردادهای جدیدی با صدرا منعقد شده است و خوشبختانه قرارداد پارس جنوبی با این شرکت از وضعیت خوبی برخورداراست و کارفرمای آن یعنی وزارت نفت از نحوه فعالیت این شرکت رضایت دارد.
وی بدهی های بانکی را یکی از مهمترین عوامل زمین گیر شدن کشتی سازی صدرا عنوان کرد و اظهارداشت : متاسفانه بانک ها حمایتی جهت استمهال این تسهیلات انجام نمی دهند. البته در این خصوص با دو بانک به توافق رسیده ایم و به تدریج با سایر بانک ها هم به نتیجه خواهیم رسید.
وی در خصوص علت عدم اجرای قانون توسعه صنایع دریایی نیز گفت: در این خصوص دولت باید امکانات و تسهیلاتی را در اختیار صنایع دریایی قرار می داد که متاسفانه هنوز محقق نشده است.
رئیس شورایعالی صنایع دریایی با اشاره به اهمیت قانون 51 درصد یا حداکثر استفاده از توان تولیدی داخل گفت: اگر نظارت درستی بر نحوه اجرای این قانون صورت گیرد قطعا این قانون کشور را نجات خواهد داد.
وی با بیان این نکته که این قانون احتیاج به یک ارگان نظارتی دارد پیشنهاد داد سازمان بازرسی کل کشور بر نحوه اجرای این قانون نظارت داشته باشد.
رفعت گفت: با اجرای این قانون بیش از 300 شغل در کشور ایجاد خواهد شد.
برچسب ها: کشتی سازی صدرا
ارسال نظرات
آخرین اخبار