۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲

کمبود اعتبار عامل بازدارنده توسعه صنایع دریایی خوزستان

رئیس سازمان صنعت معدن استان خوزستان گفت: کمبود اعتبار عامل بازدارنده توسعه صنایع دریایی خوزستان و عدم تکمیل پروژه های زیربنایی در شهرکهای صنایع دریایی است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۵۵۳۸
کمبود اعتبار عامل بازدارنده توسعه صنایع دریایی خوزستان
سید نورالله حسن زاده در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در سالهای اخیربه علت برخی محدودیت های اعتباری و تخصیص نیافتن اعتبار برای پروژه های عمرانی و زیربنایی ، ادامه زیرساخت های شهرک های صنعتی در استان با چالش های زیادی روبرو شده است.
وی گفت: بخش خصوصی نیز به بدلیل عدم دریافت تسهیلات مناسب بانکی ارزان قیمت رغبتی برای اجرای پروژه های صنایع دریایی ندارد.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان در ادامه با بیان اینکه سه هزار هکتار زمین برای احداث شهرک های صنعتی در بنادر خرمشهر ، آبادان و چوئبده از سوی شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در نظر گرفته شده است ابراز امیدواری کرد دولت تدبیر و امید با گذر از دوران پساتحریم بتواند با تخصیص و پرداخت اعتبارات مورد نیاز ، شرایط لازم را برای مهیا کردن زیرساخت های شهرک های صنایع دریایی و فراساحل فراهم آورد.
حسن زاده ، استان خوزستان را یکی از استان های بامزیت مناسب برای صنایع دریایی و فراساحل بیان کرد و افزود: خوشبختانه چند واحد صنایع دریایی و کشتی سازی در جنوب خوزستان وجود دارد که توانسته اشتغال زایی خوبی نیز فراهم آورند.
وی جذب سرمایه گذاری خارجی را یک از راههای برون رفت برای احداث وتکمیل واحدهای صنایع دریایی و فراساحل بیان کرد و افزود: منطقه آزاد اروند نیز در این زمینه ظرفیت های مناسبی برای جذب سرمایه گذاری در بخش صنایع دریایی دارد.
وی افزود: خوشبختانه در این زمینه فضای تحریم ها شکسته شده و شرایط بسیاری مناسبی برای احداث واحدهای دریایی با اشتغال زایی مناسب و ارزش افزوده بالا در استان فراهم شده که باید از این فضای جدید نهایت بهره برداری را برد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار