روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰

کانال جدید سوئز افتتاح شد

کانال جدید سوئز با هدف افزایش تردد کشتی ها در خط آسیا – اروپا افتتاح شد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۵۵۰۹
کانال جدید سوئز افتتاح شدبه گزارش گروه بین الملل مانا، با افتتاح کانال جدید میزان تردد کشتی ها در این کانال از 47 به 97 در روز افزایش خواهد داشت.
در هفته گذشته شاهد عبور آزمایشی چند کانتینربر بودیم. کانال سوئز طبق برنامه ریزی ها ساعاتی پیش با حضور رئیس جمهور این کشور افتتاح شد.
کانال جدید به طول 72 کیلومتر که به موازات کانال قدیمی سوئز احداث شده است امکان حرکت همزمان کشتی ها در دو جهت را فراهم کرده است.
با شروع بکار این کانال جدید زمان گذر کشتی ها از این کانال از 18 ساعت به 11 ساعت کاهش پیدا می کند. این مهم همچنین منجر به کاهش مصرف سوخت و آلودگی زیست محیطی می شود. 
در شکل زیر افزایش تردد کشتیها یا گذر زمن نشان داده شده است
 
ترمینال کانتینری SCCT متعلق به شرکت اپراتوری APM  کانال سوئز در بندر سعید با افتتاح این کانال جدید انتظار دارد تا به عنوان یک هاب ترانشیپ در شرق مدیترانه عمل کند.
کانال سوئز محل گذر 15 درصد از کل تجارت جهانی است و کشور مصر انتظار دارد علاوه بر ایجاد شغل و افزایش درآمد از این کانال، موجبات اتصال کشور مصر با دیگر کشورها بیشتر فراهم شود.
 اگر چه میزان تردد کشتی ها از این کانال افزایش می یابد اما کشتیرانی ها هنوز با محدودیت ظرفیت کشتی های عبوری از این کانال دست و پنجه نرم می کنند.
به علاوه کشتی هایی که قصد لنگراندازی در بندر SCCT مصر بعنوان یکی از دو بندر پذیرای کشتی های بزرگ در مصر را دارند ملزم به انتظار عبور کشتی هایی هستند که قصد عبور از کانال را دارند.
این مشکل با طرح پروژه لایروبی یک کانال شرقی جدید برای دستیابی مستقیم کشتی ها به بندر SCCT رفع خواهد شد.
این طرح به موافقت دولت مصر رسیده است و مقامات بندری و شرکت اپراتوری APM در این بندر امید به اجرای سریع آن دارند.
 
 
برچسب ها: کانال سوئز
ارسال نظرات
آخرین اخبار