به گزارش گروه بین الملل مانا، کارشناسان به بهبود وضع وخیم کشتی سازی در دنیا امیدوار نیستند به طوری که مدیرعامل شرکت کشتی سازی Yangzijiang چین با اشاره به دوران صنعت کشتی سازی ها و روبرویی آنها با مشکلات اقتصادی روبرو می گوید : بسیاری از کشتی سازی های کوچک با ورشکستگی و ضرر سنگین مواجه شدند.
Ren Yuanlin ادامه داد: دولت چین نیز در جهت تشویق موسسات مالی برای حمایت از کشتی سازی های بزرگ تر گام برداشته است اما این امر حتی بانک ها را به سرمایه گذاری در صنعت کشتی سازی تشویق نمی کند چرا که درصد ریسک در این زمینه در حال حاضر بسیار بالاست و از این رو کشتی سازی های این کشور از ابتدای سال جاری تاکنون در وضعیت خوبی به سر نمی برند.
وی افزود : در وهله اول عدم حمایت موسسات مالی از کشتی سازی ها عدم موفقیت آنها محسوب می شود اما این امر در واقع به دلیل عدم توانایی کشتی سازی ها در موفقیت در بازار کساد کنونی است.
کشتی سازی Yangzijiang که بیشتر در زمینه ساخت فله بر و کانتینربر فعالیت دارد در شرایط وخیم کنونی موفق به سوددهی شد و این مهم را مدیون انعطاف پذیری این شرکت در شرایط مختلف اقتصادی می داند.
در اواخر سال 2012 این شرکت به ساخت سازه های فراساحلی تمایل پیدا کرد اما این رویکرد مدت زیادی به طول نیانجامید و با توجه به کسادی بازار سازه های فراساحل، شرکت یاد شده به ساخت فله بر و کانتینربر روی آورد.
کشتی سازی Yangzijiang در شش ماهه نخست سال 2015 توانست سود 280.19 میلیون دلاری را به ثبت رساند که 15 درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.
درآمد این شرکت نیز با 12 درصد افزایش به 8.75 میلیارد یوان چین رسید.
تا پایان شش ماه اول سال جاری این کشتی سازی سفارش ساخت 102 فروند کشتی به ارزش جمعاً 4.14 میلیارد دلار را در دستور کار خود دارد.