۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵

افزایش صادرات کالای نفتی چین

با اجرای پروژه های پالایشگاهی جدید در چین، شاهد افزایش صادرات محصولات نفتی این کشور از طریق دریا به دنیا خواهیم بود.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۵۴۶۹
افزایش صادرات کالای نفتی چین
به گزارش گروه بین الملل مانا،پیش بینی می شود با افزایش پالایشگاهها در چین ، صادرات کالای نفتی از طریق دریا تحت قوانین جدید این کشور رشد صعودی داشته باشد.
براساس این گزارش، دولت چین به تازگی با تمرکز بر صادرات و واردات نفت و محصولات نفتی، پالایشگاه های این کشور را ملزم می کند تا میزان صادرات گازولین و سوخت جت را کاهش داده و در عوض اجازه می دهد حجم صادرات دیزل توسط این پالایشگاه ها تا دو برابر افزایش دهند.
این تصمیم، صادرات کالاهای نفتی چین از طریق دریا را از میزان 589 هزار بشکه در سال 2014 افزایش خواهد داد. 
گفته می شود در حال حاضراین میزان صادرات، چین را به ششمین کشور بزرگ صادرکننده این نوع کالا تبدیل کرده است.
دلیل افزایش صادرات کالاهای نفتی در چین تولید بیش از حد نیاز داخلی این نوع کالاها توسط پالایشگاه های این کشورعنوان شده است. 
آمارها نشان می دهد کشور چین به منظور پاسخگویی به تقاضای داخلی به 11 میلیون بشکه کالاهای نفتی نیاز دارد و این در حالیست که پالایشگاه های این کشور در بیشترین ظرفیت خود قادر به تولید 14 میلیون بشکه نفت هستند. 
حتی با فعالیت کمتر از حداکثر این پالایشگاه ها، سوخت دیزل بیشتری نسبت به نیاز داخلی تولید می شود که خود احتمال صادرات کالاهای نفتی چین از طریق دریا را افزایش می دهد. 
بسیاری از پالایشگاه های کوچک با تولید کمتر از 40 هزار بشکه در روز ، طبق این قانون بسته شده اند که منجر به ادغام های بزرگ در این کشور شده است.
این گزارش در پایان افزود: در کوتاه مدت و با توجه به افزایش صادرات نفت خام ایران در سال 2016 و خرید این نفت توسط چین از ایران، به جای خرید از آنگولا، عراق، روسیه و ونزوئلا، شاهد تغییر روند تجارت چین خواهیم بود.
برچسب ها: کالای نفتی
ارسال نظرات
آخرین اخبار