نخستین اثر مثبت مذاکرات در بنادر ایران؛
سومین خط بزرگ کشتیرانی دنیا به شهیدرجایی میآید
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پس از نهایی شدن توافق ایران و 1+5 و گشایش فضای تعاملات تجارت بین المللی، نخستین کشتی بزرگ کانتینری خط فرانسوی CMA CGM اواسط مردادماه 94 در بزرگترین و پیشرفتهترین بندر کانتینری ایران پهلو میگیرد.
به گزارش مانا، ابراهیم ایدنی ضمن اعلام این خبر گفت: کشتی کانتینری ANDROMEDA با طول 363 متر و 15.5 متر آبخور، گنجایش 11 هزار و 500 TEUکانتینر را دارد.
وی ادامه داد: این خط کشتیرانی به کشور فرانسه تعلق دارد و سومین خط بزرگ کشتیرانی دنیا محسوب میشود.
ایدنی خاطرنشان کرد: طبق برنامه زمانبندی قرار است کشتی مذکور که به سرویس CIMEX تعلق دارد، در پایانه شماره 2 کانتینری بندر شهید رجایی پهلو بگیرد و 900 TEU کانتینر را تخلیه و بارگیری کند.
ایدنی گفت: کشتی بزرگ کانتینری خطCMA CGM که از مبدأ خاور دور عازم آب های فیروزه ای رنگ خلیج فارس شده، ده بندر بزرگ کانتینری را برای پهلوگیری در طول مسیر دریایی خود انتخاب کرده که بندر شهید رجایی به علت داشتن استاندارهای بین المللی یکی از این گزینه ها محسوب می شود.
وی تصریح کرد: بندر شهید رجایی در فهرست بنادر مهم بین المللی دنیا قرار دارد که امکان پهلوگیری کشتی های نسل هفتم را دارا هستند.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان گفت: با سرمایه گذاری های انجام شده در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی و گشایش تعاملات تجارت بین المللی با ایران، زمینه بازگشت کشتی های غول پیکر کانتینری در این بندر فراهم شده است.