src="/files/fa/news/.ir/Upload/Files/Thumbnails/1e46c126-4573-4277-9b79-0259e2cc51ca_260_199.jpg' class='img_convert' title='هفت سال پایداری حمل و نقل دریایی در برابر تحریم/پروانه کشتی ها به مانند سانتریفیوژها چرخیدند' alt='هفت سال پایداری حمل و نقل دریایی در برابر تحریم/پروانه کشتی ها به مانند سانتریفیوژها چرخیدند'>
صنعت حمل و نقل دریایی بیش از هفت سال در مقابل انواع تحریم های تحمیلی مقاومت و پایداری نشان داد. 
مدیرعامل شرکت حمل و نقل کانتینری کشتیرانی در گفتگو با مانا ضمن ابراز خرسندی از پایان تحریم های ناعادلانه دول غربی همچنین قدردانی از  تلاش خستگی ناپذیر و قابل تقدیر دولتمردان کشور، به تحریم های حمل و نقل  دریایی اشاره کرد و گفت: تحریم حمل و نقل دریایی کشور در خط مقدم تحریم های  اعمال شده بود و بیش از هفت سال به درازا کشید که این به خودی خود گویای  اهمیت حمل و نقل دریایی در حفظ عزت و اقتدار کشور است.
 کاپیتان  حمزه کشاورز افزود: شکی نیست بهانه هایی که به واسطه آن بخش های مختلف حمل و  نقل داخلی کشور را مورد تحریم قرار داد و یا اینکه در اقدامی قبیحانه تر،  از خطوط خارجی خواسته شد به این کشور تردد نکنند و حتی کانتینرهای خود را  به ایران نفرستند! قصد و هدفی جز فلج کردن حمل و نقل کشور، متوقف کردن چرخه  اقتصاد و نهایتاً به زانو در آوردن دولتمردان در عرصه سیاسی نبود. 
وی  در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه در طی دوران تحریم با تدابیری که توسط  فعالان این صنعت اندیشیده شد، تمامی این توطئه ها نقش بر آب شد و همزمان با  چرخش سانتریفیوژها که البته آنها در اعماق زمین می چرخیدند، پروانه های  کشتی ها بر روی سطح آب و در مقابل چشمان تحریم کنندگان به چرخش خود ادامه  دادند.
وی تصریح کرد: به هر حال دوران تحریم دورانی بود که می شود آن را  جزیی از تاریخ این مملکت طبقه بندی کرد ولی نباید آن را  به بایگانی راکد سپرد.
مدیرعامل  شرکت حمل و نقل کانتینری کشتیرانی گفت: درسی که از این تاریخ معاصر و نه  قدیم باید آموخت این است که  دولتمردان و دستگاهای اجرایی ما، همانند غربی  ها که از قرن نوزدهم صنعت حمل و نقل دریایی را صنعتی استراتژیک تلقی کرده  اند و با تمامی امکانات خود نسبت به حفظ و تقویت آن اقدام کرده اند، باید  توجه خاص به تقویت ناوگان ایرانی داشته باشند که این مهم در راستای منویات  مقام معظم رهبری و مبانی اقتصاد مقاومتی نیز هست. 
 کاپیتان کشاورز  با اشاره به خسارت های سنگین وارد شده بر پیکره حمل و نقل دریایی کشور در  دوران تحریم یادآورشد: بر طبق همان اصلی که حمل و نقل دریایی اولین سنگری  بود که مورد حمله قرار گرفت، باید به همان فوریت نسبت به اقدام عملی جهت  بازسازی و جبران خسارت وارده به آن اقدام کرد.
وی تأکید کرد: همچنین  باید در اقدامی هماهنگ نسبت به دادرسی و اعاده حق و حقوق تضییع شده صنعت  دریایی کشور از طریق مراجع و تریبون های مختلف و به خصوص با پیگیری های  قضایی اقدام کرد تا قدرت هایی که از این نوع ابزار جهت تحمیل خواسته های  خود استفاده می کنند، پاسخگو بوده و از عواقب اقدامات ناعادلانه خود نیز  آگاه شوند تا شاید به عنوان اقدامی باز دارنده در موارد مشابه برای آینده مفید واقع شود.
رئیس هیئت مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با  بیان لزوم بسیج امکانات حمل و نقلی کشور گفت: باید خسارت ها و عقب افتادگی  هایی که طی این چند سال ایجاد شده است را با تلاش مضاعف و مجدانه خود جبران  کرده و فرهنگ بهبود خدمات در راستای تقویت اقتصاد کشور باید در سرلوحه  تولید کنندگان خدمات حمل و نقلی داخلی قرار داده شود.
وی اظهار داشت:  بدون شک  وقتی طراحان تحریم بدانند که امکانات بسیار مناسبی در داخل کشور  مهیا است و در صورت اعمال تحریم، کوچکترین وقفه ای در چرخه اقتصادی کشور  ایجاد نخواهد شد، به هیچ وجه تفکر استفاده از این گونه ابزارها را به خود  راه نخواهند داد و این وظیفه ای است که دستگاه ها و شرکت های ارائه دهنده  این گونه خدمات باید مورد توجه خاص خود قرار دهند. 
مدیرعامل شرکت حمل و  نقل کانتینری کشتیرانی در پایان از تلاش سنگرداران سیاسی، اقتصادی و به  ویژه حمل و نقل دریایی کشور که با تلاش و همدلی این پیروزی بزرگ را نصیب  ملت بزرگ ایران کردند تشکر و قدردانی کرد