عباس هلاکویی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: طبق برنامه به عمل آمده قرار بود عملیات حفاری تونل قطار شهری اهواز از زیربستر رودخانه کارون با حضور شماری از کارشناسان خارجی آغاز شود ولی تاکنون کارشناسان خارجی به اهواز سفر نکرده اند.
وی حفاری تونل از زیربستر رودخانه کارون را از سخت ترین و پیچیده ترین بخش های احداث قطار شهری اهواز برشمرد گفت: حفاری تونل به طول 200متر و عمق شش تا 10متر زیر بستر کارون قطعا" کاری سخت است.
مدیرعامل شرکت قطار شهری اهواز با اشاره به اینکه به دلیل بالابودن سطح آبهای زیر زمینی و ریزشی بودن ، ممکن است حفاری تونل از زیربستر رودخانه کارون ماهها پس از شروع آن زمان ببرد.
هلاکویی با اشاره به اینکه تجهیزات مورد نیاز برای حفاری تونل قطار شهری از مدتها پیش خریداری و نصب شده است ابراز امیدواری کرد با اتمام پروژه احداث تونل سخت ترین بخش متروی اهواز به سرانجام برسد.
قرار بود خط اول قطار شهری اهواز در سالل 1392 به بهره برداری برسد ولی به علت عدم اجرای تعهدات پیمانکار ، کمبود اعتبار و عدم کشایش ارزی از سوی بانک تجارت این وعده محقق نشد.