۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹

افزایش 22 درصدی دزدی دریایی در جنوب شرق آسیا

یک موسسه تحقیقاتی در انگلیس در تحلیل تازه خود از افزایش 22 درصدی دزدی دریایی و تهدیداتی که دریانوردان و کشتیرانی ها را تهدید می کند در شش ماهه ابتدایی سال 2015 خبر داد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۴۹۳۲
افزایش 22 درصدی دزدی دریایی در جنوب شرق آسیابه گزارش گروه بین الملل مانا، موسسه Dryad انگلیس با لحاظ تهدیداتی که دریانوردان و کشتیرانی ها را به مخاطره می اندازد و با احتساب درگیری های یمن و لیبی بعلاوه فجایع انسانی درخصوص مهاجران غیرقانونی، منطقه شرق آسیا را با 120 گزارش دزدی دریایی و جرائم دریایی و 22 درصد افزایش در جرائم علیه دریانوردان و دزدی دریایی نسبت به شش ماهه اول سال 2014، پر مخاطره ترین منطقه از لحاظ امنیت عنوان کرده است.
براساس این گزارش در شش ماهه ابتدایی سال جاری شاهد ربوده شدن 12 کشتی در منطقه شرق آسیا بودیم که سه فقره دزدی بیشتر را نسبت به مدت مشابه سال 2014 نشان می دهد.
Dryad در گزارش خود آورده است: دستگیری دو گروه از دزدان دریایی در کاهش آهنگ حمله دزدان دریایی به کشتی های مواد نفتی در منطقه نقش داشت اما میزان حملات بر طبق این گزارش در ماه ژولای افزایش چشمگیری داشته است و به نوعی نشانگر هماهنگ و مقاوم شدن دزدان در برابر اقدامات نیروهای امنیتی است.
این گزارش در ادامه افزود: میزان حملات دزدان دریایی در سومالی در حالت محدود و کنترل شده باقی مانده است اما دیگر نقاط نظیر جنوب شرق آسیا بیشترین آمار دزدی دریایی را به خود اختصاص داده است.
منطقه جنوب شرق اسیا و بویژه تنگه سنگاپور نیاز مبرمی به مشارکت همگانی کشورهای ناحیه برای جلوگیری از حمله به کشتی های تانکر کوچک محلی دارد.
این موسسه در پایان گزارش خود آورده است: با وجود جنگ و محدودیت تجارت در یمن و لیبی و بحران امنیت در کانال سوئز بعلاوه موضوع مهاجرت انبوه مهاجران غیرقانونی و انجام عملیات نجات برای آنها، دریانوردان و نهادهایی که وظیفه حفظ امنیت دریانوردان را دارند دغدغه های فراوانی پیش رو دارند.
در دیگر مناطق دنیا نظیر خلیج گینه، بیشترین نگرانی دریانوردان و جرائم دریایی علیه آنها از ربودن دریانوردان و تقاضای باج به ازای آزادی آنها است.
طبق آمار این گزارش در ماه می دست کم 20 دریانورد در سواحل Rivers و ایالت Akwa Ibom در نیجریه ربوده شدند.
 
برچسب ها: دزدی دریایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار