۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰

طراحی اولین کشتی حمل گاز اتیلن با سوخت اتان

آلمان اقدام به طراحی اولین کشتی با سوخت اتان کرد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۴۹۲۵۶
طراحی اولین کشتی حمل گاز اتیلن با سوخت اتان
به گزارش گروه بین الملل مانا، این کشتی جدید که با همکاری دو شرکت آلمانی HB Hunte Engineering و Hartman Reederei  طراحی شده است با همتایان حمل گاز خود بسیار متفاوت است. بعنوان مثال، تاسیسات اصلی شامل پل فرماندهی و موتور این کشتی در قسمت جلوی آن نصب شده است که این امر موجب تقسیم وزن متناسب و به تبع آن نیاز به میزان آب توازن کمتر و کاهش سوخت مصرفی در کشتی می شود.
براساس این گزارش،  آخرین مدل موتور چند سوخته برروی این کشتی نصب می شود و طراحی منحصر بفرد آن  سرعت بالای کشتی را در پی دارد.
موتور این کشتی همچنین با سوختهای HFO, MDO دیزل دریایی  و اتان بعنوان جدیدترین نوع سوخت کار می کند.این کشتی نیز مجهز به تانکرهای سوخت مخصوص گاز LNG  و اتان بوده و به کمک این دو سوخت قادر است 10 هزار مایل دریایی حرکت کند.
این گزارش حاکیست  تعویض نوع سوخت در این کشتی براحتی و سرعت بالا قابل انجام است آلودگی پایین این موتور، کشتی یاد شده را در زمره کشتیهای دوستدار طبیعت قرار داده است.
بعلاوه، ادغام شدن سه تانکر سوخت این کشتی به یک تانکر، 30 درصد فضای بیشتر برای حمل گاز را سبب شده است که 36 هزار متر مربع برای حمل گاز مایع را ممکن می کند.
کشتیرانی نروژ Ocean Yield، سفارش سه فروند از این کشتی ها را به شرکت کشتی سازی Sinopacific چینی داده است که در نیمه دوم سال 2016 تحویل داده خواهند شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار