۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲

توسعه همکاری های شیلاتی ایران و اندونزی

در سی و یکمین اجلاس کمیته شیلات سازمان خوار و بار جهانی (FAO) حمایت های فائو در زمینه های شیلاتی به خصوص پرورش ماهی در قفس اعلام شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۴۰۷۱
توسعه همکاری های شیلاتی ایران و اندونزیبه گزارش مانا، سی و یكمین اجلاس كمیته شیلات سازمان خوار و بار جهانی با حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران متشكل از معاون وزیرجهاد كشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران، سفیر ایران در سازمان خوارو بار جهانی (FAO) ، مدیركل دفتر حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل و مدیركل دفتر بهبود كیفیت، فراوری و توسعه بازار آبزیان و در مقرسازمان فائو در رم آغاز به كار كرد.
بر اساس این گزارش، دكتر صالحی، رییس سازمان شیلات ایران كه به منظور شركت در سی و یكمین اجلاس كمیته شیلاتی فایو در مقر این سازمان در رم بسر می برد با مدیركل سازمان خواربار و كشاورزی ملل متحد فائو دیدار كرد.
این گزارش می افزاید: در این ملاقات طرفین بر همكاری های فنی و آموزشی، برنامه جدید فائو با عنوان ابتكار رشد آبی و همكاری های جنوب تاكید کردند؛ در این دیدار، نیز كمك های فائو در زمینه های شیلاتی به خصوص پرورش ماهی در قفس مورد تاكید قرار گرفت.
بر اساس این گزارش دكتر صالحی و هیات همراه در حاشیه سی و یكمین اجلاس كمیته شیلاتی فائو در رم با مدیركل شیلات اندونزی دیدار کرد.
در این دیدار كه با حضور سفیر و نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران در فائو و مدیركل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل شیلات برگزار شد، طرفین بر همكاری های شیلاتی بین د‌و كشور تاكید كردند.
امكان بهره گیری از تجربیات اندونزی در صید پرساین برای شناورهای كوچك، استفاده از تجربیات اندونزی در پرورش ماهی در قفس، امكان همكاری در پرورش ماهی تیلاپیا و تولید بچه ماهی تك جنس و همكاری های فنی و آموزشی از اهم موارد مذاكره بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار