۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳

مازاد ظرفیت ساخت، تهدیدی برای حمل و نقل دریایی

مازاد ظرفیت ساخت تهدیدی جدی برای بهبود صنعت حمل و نقل دریایی است.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۳۳۷
مازاد ظرفیت ساخت، تهدیدی برای حمل و نقل دریاییبه گزارش مانا از سال 2013 میلادی افزایش سرمایه گذاری مالکان و سرمایه‌گذاران ساخت کشتی سبب شد تا ظرفیت بیش از نیاز در ناوگان جهانی بزرگ‌ترین تهدید برای بهبود بازار حمل و نقل به شمار برود.

حجم بالای سفارشات جدید در سال 2007 میلادی از یک سو و وقوع بحران جهانی اقتصاد در پایان سال 2008 میلادی از سوی دیگر، بازار کشتیرانی را در جهان با وضعیت مازاد ظرفیت مواجه کرد.

با این وجود جذب تناژ بیشتر در چند ماه گذشته خبر مثبتی را برای این بازار به همراه داشت به طوریکه بنا به گزارشات اخیر رویترز، مالکان به همراه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی موج جدیدی از سرمایه‌گذاری در ساخت کشتی را آغاز کردند.

نظر سنجی ها نشان می دهد 40 درصد از دست‌اندرکاران بازار حمل و نقل دریایی مازاد ظرفیت را تهدیدی جدی برای روند بهبود این صنعت می‌دانند.

به علاوه در میان صنایع حمل و نقل به نظر می‌رسد بخش کشتیرانی کمترین چشم‌انداز مثبت را برای آینده نسبت به بخش‌های دیگر داشته باشد.

به طوریکه تنها 68 درصد از دست‌اندرکاران صنعت حمل و نقل نظری مثبت در خصوص شرایط صنعت کشتیرانی دارند در حالیکه این رقم برای بخش ریلی 81 درصد و بخش حمل و نقل هوایی 75 درصد است.

به گزارش مانا از سال 2013 میلادی افزایش سرمایه گذاری مالکان و سرمایه‌گذاران ساخت کشتی سبب شد تا ظرفیت بیش از نیاز در ناوگان جهانی بزرگ‌ترین تهدید برای بهبود بازار حمل و نقل به شمار برود.

حجم بالای سفارشات جدید در سال 2007 میلادی از یک سو و وقوع بحران جهانی اقتصاد در پایان سال 2008 میلادی از سوی دیگر، بازار کشتیرانی را در جهان با وضعیت مازاد ظرفیت مواجه کرد.

با این وجود جذب تناژ بیشتر در چند ماه گذشته خبر مثبتی را برای این بازار به همراه داشت به طوریکه بنا به گزارشات اخیر رویترز، مالکان به همراه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی موج جدیدی از سرمایه‌گذاری در ساخت کشتی را آغاز کردند.

نظر سنجی ها نشان می دهد 40 درصد از دست‌اندرکاران بازار حمل و نقل دریایی مازاد ظرفیت را تهدیدی جدی برای روند بهبود این صنعت می‌دانند.

به علاوه در میان صنایع حمل و نقل به نظر می‌رسد بخش کشتیرانی کمترین چشم‌انداز مثبت را برای آینده نسبت به بخش‌های دیگر داشته باشد.

به طوریکه تنها 68 درصد از دست‌اندرکاران صنعت حمل و نقل نظری مثبت در خصوص شرایط صنعت کشتیرانی دارند در حالیکه این رقم برای بخش ریلی 81 درصد و بخش حمل و نقل هوایی 75 درصد است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار