۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹

خروج 52 تن سرب از شناور مغروقه

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: با بهره گیری از توان کارشناسان و متخصصان داخلی، 52تن سرب از کشتی مغروقه خارجی واقع در آبراه خورموسی استخراج شد.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۳۱۱
خروج 52 تن سرب از شناور مغروقهبه گزارش مانا معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: این کشتی که بر اثر اصابت موشک توسط رژیم بعثی درسال 1362 غرق شده بود، بعدها به علت مخاطره آمیز بودن وجود این مغروقه و دیگر مغروقه های برجای مانده از دوران دفاع مقدس در ایمنی صنعت دریانوردی ، سازمان بنادر و دریانوردی تصمیم به انجام عملیات خارج سازی 7 فروند مغروقه درخورموسی با بهره گیری از توان بخش خصوصی گرفت.

بهروز آقایی،تصریح کرد: در جریان انجام عملیات خروج اجزای مختلف کشتی مغروقه Apj ambica بخشی از محموله های این کشتی به میزان 46 پالت سرب معادل 52 تن از بستر دریا استخراج شد.

وی پاکسازی مسیر آبراهه خور موسی و ارتقاء ایمنی تردد شناورها و در نتیجه کاهش سوانح و موانع در این بخش از آبراهه ها از اهم مزایای این عملیات برشمرد.

آقایی با اشاره به تأمین تجهیزات تخلیه و بارگیری به منظور اتمام استخراج و انتقال محموله از اسکله به انبار فنی اظهار امیدواری کرد : با بهره گیری بیشتر از تجربیات دانش فنی متخصصین بومی دیگر بخش های مسیر آبراهه نیز به طور کامل پاکسازی شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار