۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰

صادرات 14 میلیارد دلار کالا از پارس جنوبی

درسال گذشته 17 میلیون و128 هزار تن کالا به ارزش 14 میلیارد و357 میلیون دلار از گمرک پارس جنوبی به خارج از کشور صادر شده است.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۲۶۰
 صادرات 14 میلیارد دلار کالا از پارس جنوبیبه گزارش مانا مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی شب گذشته به خبرنگاران گفت: این میزان صادرات گمرک منطقه ویژه پارس در مقایسه سال 91 از نظر وزن 2 درصد و از حیث ارزش 4 درصد رشد نشان می دهد.

خداداد رحیمی با بیان این که صادرات میعانات گازی از گمرک منطقه ویژه پارس با وجود همه تحریم ها افزایش یافت اضافه کرد: درسال گذشته هشت میلیون و 850 هزار تن میعانات گازی به ارزش هفت میلیارد و 90 میلیون دلار از اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خارج از کشور صادر شده است.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: این میزان صادرات میعانات گازی در مقایسه با سال 91 از نظر وزن 6 درصد و از لحاظ ارزش 18 درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: همچنین در سال گذشته هشت میلیون و 278 هزار تن کالا شامل محصولات تولیدی منطقه پارس جنوبی به ارزش هفت میلیارد و 266 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.

رحیمی ادامه داد: در این مدت 325 هزار و 774 تن کالا به ارزش دو میلیارد و 280 میلیون دلار در سال 92 از طریق اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس وارد کشور شده که عمده کالاهای وارد شده تجهیزات پالایشگاهی و مواد شیمیایی مورد استفاده پتروشیمی ها و فازها بوده است.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بیان کرد: در سال گذشته در مجموع شش هزار و 356 تن کالا به ارزش بیش از 37میلیون و 900 هزار دلار از این گمرک ورود موقت شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار