به گزارش مانا و بر اساس اعلام شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران ، ساخت عرشه مذکور شامل چهار طبقه به مساحت چهار هزار مترمربع است و از سازه اصلی، عملیات لوله کشی، کابل کشی، ابزار دقیق و مخابرات تشکیل شده و ظرف 24 ماه به اتمام رسید.
سازندگان داخلی 40درصد تجهیزات سکوی فاز 18 را تامین و با استفاده از پیمانکاران داخلی ساخت آن انجام شد.
عرشه یاد شده پس از بارگیری و مهاربندی آذرماه 1392 در اختیار کارشناسان بخش پیش راه اندازی این شرکت قرار گرفت و پس از گذشت سه ماه ، اینک با پیشرفت نزدیک به 99 درصدی روی جاکت چهارپایه خود نصب شد.
پل ارتباطی نصب شده بین این عرشه و سکوی مشعل نیز، طول 97متری و وزن 240 تنی دارد .
پس از نصب عرشه و پل، تکمیل اتصالات نهایی این سازه ها و انجام مراحل پیش راه اندازی و راه اندازی در مدت پنج ماه آینده انجام و سکو آماده بهره برداری و ارسال گاز به پالایشگاه خشکی خواهد بود.
سکوی فاز 18پارس جنوبی متشکل از یک جاکت چهار پایه(همراه شمع ها) به وزن دو هزار 960 تن ، عرشه به وزن تقریبی دو هزار و 320 تن و متعلقات (شامل یک پل ، یک سه پایه ، عرشه و پایه مشعل) درمجموع به وزن 900 تن است .
چهارپایه این سکو سال 1388در دریا نصب و به منظور انجام عملیات حفاری در اختیار کارفرما قرار گرفت و اکنون کلیه چاههای آن تکمیل و آماده تحصیل گاز شده است .
براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران ، انتظار می رود با راه اندازی سکوی فاز 18 تا پیش از آبان ماه سال جاری تکمیل و گاز دریافتی را به خشکی ارسال کند.