۰۱ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۳

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری مرسک برای توسعه سه بندر کلیدی هند

اپراتور بندری و لجستیکی APM Terminals به‌عنوان بازوی عملیاتی مرسک، توافق‌نامه‌ای با مسئولان دریایی ایالت آندرا پرادش هند برای سرمایه‌گذاری ۹۰۰۰ کرور روپیه (معادل حدود ۱.۱ میلیارد دلار) به منظور توسعه سه بندر کلیدی و تبدیل این ایالت به «دروازه شرقی تجارت دریایی هند» امضا کرد.
کد خبر: ۱۰۳۹۵۴

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری مرسک برای توسعه سه بندر کلیدی هند

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از پورت نیوز، هدف از این توافق‌نامه که با حضور ان. چاندرابابو نایدو، وزیر ارشد ایالت، به امضا رسید، ارتقاء و توسعه بنادر رامایاپاتانم، ماچیلی‌پاتنام و مولاپتا به همراه زیرساخت‌های پشتیبانی است.
بر اساس این قرارداد، APM Terminals موظف است سیستم‌های مدرن جابه‌جایی کالا را به کار گیرد، ترمینال‌های جدید را توسعه دهد و مسئولیت هرگونه عملیات توسعه‌ای در بنادر را بر عهده داشته باشد.
در این گزارش پیش‌بینی شده است که اجرای پروژه حدود ۱۰ هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد کند. مسئولان ایالتی این همکاری را گامی بزرگ در جهت تبدیل آندرا پرادش به دروازه شرقی تجارت دریایی هند و به یک مرکز لجستیکی منطقه‌ای توصیف کردند.
وزیر ارشد ایالت آندرا پرادش در این مراسم به اپراتور APM Terminals دستور داد تا یک طرح جامع لجستیکی برای اتصال بنادر به شبکه‌های جاده‌ای، ریلی، آبراه‌های داخلی و هوایی تدوین کند؛ طرحی با هدف کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل و بهبود ارتباطات. او همچنین بر برنامه دولت ایالتی برای ایجاد یک بندر یا لنگرگاه در هر ۵۰ کیلومتر از خط ساحلی ۱۰۵۳ کیلومتری آندرا پرادش به‌منظور تقویت جریان‌های تجاری تأکید کرد.
این توافق‌نامه جاه‌طلبی آندرا پرادش برای بهره‌برداری از خط ساحلی طولانی خود و همچنین علاقه روزافزون مرسک به بازار هند را برجسته می‌کند.
کیت اسوندسن، رئیس اپراتورهای بندری APM پیش‌تر اعلام کرده بود که این گروه در نظر دارد حدود ۵ میلیارد دلار در بنادر، ترمینال‌ها و زیرساخت‌های مرتبط هند به‌عنوان بخشی از همکاری بلندمدت با این کشور سرمایه‌گذاری کند.
در همین راستا، مرسک در ابتدای سال ۲۰۲۵ تفاهم‌نامه‌ای جداگانه با کارخانه کشتی‌سازی کوچین برای بررسی فرصت‌های ساخت و تعمیر کشتی امضا کرد. انتظار می‌رود اولین کشتی مرسک در همان سال در این کارخانه تعمیر شود. این اقدام همسو با تلاش هند برای پیوستن به جمع ۱۰ کشور برتر دریایی جهان تا سال ۲۰۳۰ و ۵ کشور برتر تا سال ۲۰۴۷ است.
هند همچنین سایر شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقل دریایی را برای مشارکت جذب کرده است؛ به‌طوری‌که شرکت MSC، بزرگ‌ترین اپراتور کشتی‌های کانتینری جهان، در حال بررسی فرصت‌های متعددی در این کشور است تا در حوزه‌هایی همچون احداث ترمینال‌های کانتینری، کشتی‌سازی، تعمیر و نگهداری و حتی تولید کانتینر مشارکت کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار