به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از پورت تکنولوژی؛ فنّاوری جدیدی که توسط شرکت KIMM ارائه شده امکان نظارت سریع بر سطح نویز زیرِ آب تولید شده توسط کشتیهای تجاری و نیروی دریایی را فراهم میکند و امکان تشخیص زودهنگام ارتعاشات غیرطبیعی و بهبود بهرهوری عملیاتی را فراهم میکند. در عین حال هزینههای نگهداری را کاهش میدهد.
سونگ هیون لی محقق اصلی مؤسسه (KIMM) در این باره گفت: این سیستم در سطح جهانی پیشبینی و نظارت بر دادههای نویز زیرِ آب حساس به لحاظ استراتژیک را در زمان واقعی امکانپذیر میکند.
وی در ادامه افزود: این سیستم نه تنها قابلیتهای پنهانکاری نیروی دریایی را تقویت میکند بلکه تشخیص زودهنگام خطا و کارایی نگهداری را در عملیاتهای مختلف دریایی افزایش میدهد. این سیستم الگوریتم جدید نویز زیر آب را در زمان واقعی پیشبینی کرده و رادارگریزی دریایی و کارایی عملیاتی را افزایش میدهد.
تیم تحقیقاتی به رهبری محقق اصلی سونگ-هیون لی، یک الگوریتم اختصاصی و فنّاوری قرارگیری حسگر توسعه داده است که با استفاده از دادههای تجربی جمعآوریشده در طول عملیات کشتی، ارتعاش بدنه و نویز زیرِ آب را به طور دقیق رصد و پیشبینی میکند.
این فنّاوری جدید امکان نظارت بر سطح نویز زیر آب تولید شده توسط کشتیها را در زمان واقعی فراهم میکند و امکان تشخیص زودهنگام ارتعاشات غیرطبیعی و بهبود کارایی عملیاتی را در عین کاهش هزینههای نگهداری فراهم میکند.
این سیستم در سطح جهانی، پیشبینی و نظارت بر دادههای نویز زیر آب حساس از نظر استراتژیک را در زمان واقعی امکانپذیر میکند. این سیستم نه تنها قابلیتهای رادارگریزی نیروی دریایی را تقویت میکند، بلکه تشخیص زودهنگام خطا و کارایی نگهداری را در عملیاتهای مختلف دریایی افزایش میدهد.
فراتر از کاربردهای نظامی این سیستم مزایای قابل توجهی برای مدیریت تعمیر و نگهداری، با ادغام انعطافپذیر در طرحها و عملیاتهای مختلف کشتی ارائه میدهد. پیکربندی حسگر به کاهش هزینههای نصب و بهرهبرداری کمک میکند و در عین حال مدیریت کلی ناوگان را بهبود میبخشد.
تیم تحقیقاتی با جمعآوری دادههای ارتعاش از حسگرهای نصب شده روی بدنه در شرایط عملیاتی مختلف، از جمله تغییرات سرعت، این فنّاوری را بیشتر تأیید کرد.