به گزارش گروه بینالمللی مانا به نقل از سایت safety4sea؛ این پروژه به دنبال بهرهبرداری از تجربه و تخصص متخصصان خبره برای پیشبرد مفاهیم طراحی برای کشتیهایی است که آنها را bingo 42 (فراتر از نوآوری در پیمایش اقیانوس سبز) مینامند.
براساس این گزارش کارخانههای کشتی سازی اعلام کردند طبق روال همیشگی هر یارد تمام مراحل طراحی اولیه تا تولید را انجام میدهد. اما از تخصص متخصصان یکدیگر استفاده میکنند. مدیران این کارخانجات خاطرنشان میکنند طراحی جدید حجم کار قابل توجهی ایجاد میکند که انتظار میرود در آینده بیشتر شود. بر این اساس یاردها به دنبال توسعه و تحویل کشتیها با سوخت جایگزین هستند.
هر دو شرکت مجری این پروژههای معروف به Bingo 42 به دنبال استفاده از تجربه مشترک، ایدههای توسعه و استراتژیهای مبتنی بر کار قبلی هر یارد هستند. آنها در حال حاضر به طور مشترک بر روی یک کشتی فلهبر خشک با ظرفیت ۴۲۰۰۰ dwt تمرکز کردهاند. هدف از این کار افزایش بهرهوری فرآیند طراحی و افزایش بالقوه سهم بازار از طریق سفارشها و ساختوساز تحت همان برند میباشد، طراحی سازه، ساخت و فروش به طور مستقل توسط هر شرکت انجام خواهد شد.
یکی از محورهای اصلی این پروژه، تقویت فرمهای بدنه متعارف کشتیهای فلهبر است. طراحان با همکاری یکدیگر بدنه معمولی را ۳ متر (نزدیک به ۱۰ فوت) طولانی کردند. با بهینهسازی فرم بدنه، آنها توانستند ظرفیت بار و کارایی سوخت را با طراحی در طرحهای استاندارد Onomichi و Tsuneishi کشتیهای فلهبر خشک را بهبود بخشند.
این طرح همچنین دارای دستگاه صرفه جویی در انرژی MT-Fast است که برای اولین بار توسط MTI و NYK Group ساخته شد. با تنظیم جریان آب از طریق نصب پرههای متعدد در جلوی پروانه، راندمان پیشرانه را تا ۴ درصد بهبود میبخشد همچنین این کشتی به گونهای طراحی شده است که دارای سوخت متانولی دوگانه باشد.
این شرکتها گزارش میدهند که با طراحی Bingo 42 به کاهش بیش از ۳۵ درصدی سوخت بر اساس شاخصهای IMO دست یافته است. قرار است اولین کشتی طراحی شده به زودی وارد عرصه فعالیت شود.