۰۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵

کشتی‌های چینی هدف جدید ترامپ شدند

آمریکا در اقدام تلافی‌جویانه بزرگتر علیه چین، هزینه‌های گرانتری را وضع کرد که می‌تواند میلیون‌ها دلار به هزینه خطوط کانتینری اقیانوسی و سایر شرکت‌های حمل‌ونقلی که از خدمات بنادر آمریکا استفاده می‌کنند، اضافه کند.
کد خبر: ۱۰۲۳۴۷

کشتی‌های چینی هدف جدید ترامپ شدند

 

به گزارش مانا، «دفتر نماینده تجاری آمریکا» (USTR)، هزینه‌هایی تا ۱.۵ میلیون دلار برای هر بار تردد در بنادر آمریکا را برای کشتی‌های ساخت چین و ۵۰۰ هزار دلار برای اپراتور کشتی که حتی یک کشتی ساخت چین در ناوگان خود دارد یا سفارشی به کارخانه کشتی‌سازی چین داده است، پیشنهاد کرد.

مطابق با این پیشنهاد، هزینه یک میلیون دلاری برای هر بار تردد اپراتورهای کشتی مستقر در چین از جمله «کاسکو» (Cosco) که چهارمین خط بزرگ کانتینری جهان است، ارزیابی می‌شود.

این طرح در زنجیرۀ تأمین دریایی خدمات دهنده به بزرگترین بازار جهان، لرزش ایجاد خواهد کرد؛ جایی که شرکت‌های حمل‌ونقل اقیانوسی بزرگ در شبکه پیچیده همکاری، از مسیرهای خدماتی گرفته تا پهلوگیری و اشتراک کشتی‌ها فعالیت می‌کنند. شرکت‌های حمل‌ونقل احتمالاً هزینه‌های جدید گرانتری را در قالب هزینه‌های اضافی و نرخ‌های بالاتر به حمل‌کنندگان کالاها انتقال می‌دهند و آنها هم به نوبه خود، قیمت‌های بالاتر را به بهای کالاهای وارداتی منتقل خواهد شد.

این طرح که شامل قوانین جدید برای محموله‌های صادراتی آمریکا با کشتی‌های دارای پرچم و خدمه آمریکایی است، به دنبال نتایج تحقیقات «دفتر نماینده تجاری آمریکا» در ژانویه ارائه شد که نشان می‌داد چین از شیوه‌های تجاری ناعادلانه برای تسلط بر بازارهای کشتیرانی و کشتی‌سازی اقیانوس‌های جهانی استفاده می‌کند.

یاهو فایننس گزارش کرد، تصمیم برای اجرای این طرح با رئیس‌جمهور آمریکا، ترامپ است و نظرات در مورد این طرح، تا ۲۴ مارس در جلسه دفتر نماینده تجاری آمریکا، دریافت می‌شود.

به گفته تحلیلگران شرکت «لاینرلتیکا» (Linerlytica)، حدود ۱۷ درصد از کشتی‌های کانتینری که به بنادر آمریکا می‌روند، ساخت چین هستند که شامل ۱.۲۹ میلیون از کل ۲۸.۲ میلیون TEU واردات به آمریکا در سال ۲۰۲۴ میلادی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار