۱۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳

۷۴ درصد از رهبران زنجیره تأمین، فنّاوری را کلید رشد می‌دانند

گروه سیستم‌های دِسکارتس، پیشرو جهانی در اتصال کسب‌وکار‌های وابسته به لجستیک در تجارت، یافته‌های خود را از مطالعه‌ای با عنوان «چه اقداماتی شرکت‌ها برای مقابله با چالش‌های فزاینده زنجیره تأمین جهانی انجام می‌دهند» منتشر کرد.
کد خبر: ۱۰۲۱۵۱

 

۷۴ درصد از رهبران زنجیره تأمین، فنّاوری را کلید رشد می‌دانند

 

به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از maritime-executive؛ طبق این مطالعه، ۷۴ درصد از رهبران زنجیره تأمین و لجستیک که مورد بررسی قرار گرفتند، فنّاوری را عامل اصلی یا بسیار مهم در استراتژی رشد سازمان خود در مواجهه با چالش‌های جهانی تجارت مانند تعرفه‌ها، موانع تجاری، اختلالات زنجیرۀ تأمین و ناپایداری‌های ژئوپلیتیکی می‌دانند.

این رقم برای شرکت‌هایی که پیش‌بینی می‌کنند در دو سال آینده بیش از ۱۵ درصد رشد خواهند داشت، به ۸۸ درصد افزایش می‌یابد. علاوه بر این، ۵۹ درصد از شرکت‌ها فنّاوری را به عنوان عاملی بسیار مهم یا ضروری برای ارائه مزیت رقابتی در تجارت بین‌المللی می‌دانند.

در خصوص قابلیت‌های فنّاوری که می‌توانند به رشد کسب‌وکار و کسب مزیت رقابتی در تجارت بین‌المللی کمک کنند، ۳۶ درصد از پاسخ‌دهندگان «هوش تجاری تجارت جهانی» را به عنوان اصلی‌ترین قابلیت مورد نیاز برای ارائه بیشترین ارزش در دو سال آینده برشمردند. این پاسخ با ۲۷ درصد «تحلیل‌های تجارت جهانی» و ۲۶ درصد «نقشه‌برداری زنجیرۀ تأمین» دنبال شد.

نتایج این تحقیق همچنین نشان داد که در تمام صنایع، «هوش تجاری تجارت جهانی» به عنوان مهم‌ترین قابلیت فنّاوری برای ایجاد بیشترین ارزش در دو سال آینده در نظر گرفته شده است. این نظر در صنایع مختلف همچون تولید (40درصدی)، عمده‌فروشی و توزیع (44درصدی)، مالی و بیمه (38درصدی) و خرده‌فروشی (30 درصدی) مشترک است.

جکسون وود، مدیر استراتژی صنعتی در دِسکارتس گفت: «برای شرکت‌ها در صنایع مختلف، تجارت جهانی به مراتب پیچیده‌تر شده است و با چالش‌های جدیدی روبه‌رو هستند که عملیات تجاری سنتی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در مواجهه با تعرفه‌ها، موانع تجاری، ناپایداری‌های ژئوپلیتیکی، اختلالات زنجیره تأمین و الزامات انطباق، ابزارهای فنّاوری می‌توانند به شرکت‌ها کمک کنند تا انعطاف‌پذیری و تاب‌آوری بیشتری در زنجیره تأمین خود ایجاد کنند و بتوانند به طور مؤثرتری رقابت کنند

این تحقیق توسط دِسکارتس و تحقیقاتی از SAPIO با مشارکت ۹۷۸ رهبر هوش تجاری زنجیره تأمین در کشورهای کلیدی تجاری در اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی و منطقه آسیا و اقیانوسیه انجام شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار