۲۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴

ساخت کشتی الکترونیکی دوگانه سوز با مخزن ذخیرۀ کربن

شرکت دریایی انگلیسی قراردادی با یک شرکت ساخت کشتی اسپانیایی امضا کرده است تا یک کشتی الکترونیکی دوگانه‌سوز کاملاً دیجیتالی با استفاده از هوش مصنوعی و مخزن ذخیرۀ کربن بسازد.
کد خبر: ۱۰۱۸۲۰

ساخت کشتی الکترونیکی دوگانه سوز با مخزن ذخیرۀ کربن

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا و به نقل از سایت مارین لینک، شرکت انگلیسی Bibby Marine قراردادی جدید با شرکت کشتی‌سازی اسپانیایی Armon به منظور ساخت یک کشتی عملیاتی فراساحلی با خدمات الکتریکی (eCSOV) امضا کرده است.

این کشتی که مجهز به سیستم باتری است، با موتورهای الکترونیکی و متانول کار می‌کند و راه‌حل‌های سبز جایگزین را در عملیات‌های فراساحلی ارائه خواهد داد. eCSOV قرار است هزاران تُن دی‌اکسید کربن را در طول عمر خود ذخیره کرده و همزمان هزینه‌های عملیاتی روزانه را کاهش دهد. کشتی جدید قادر به انجام عملیات معمولی برای یک روز کامل با استفاده از انرژی باتری است و در صورت نیاز، سوخت دوم آن متانول خواهد بود.

این کشتی با راه‌اندازی خود، استاندارد جدیدی در صنعت فراساحلی به وجود خواهد آورد. ادغام فنّاوری‌های دیجیتالی و هوش مصنوعی در طراحی کشتی، نقش کلیدی در حفظ و بهبود کارایی آن در طول عمر طولانی‌مدت خواهد داشت. در این راستا، نایجل کوین، مدیرعامل شرکت Bibby Marine، گفت: «ما برای راه‌اندازی این کشتی بسیار هیجان‌زده هستیم، زیرا می‌دانیم که تحویل آن، یک تغییر بازی برای صنعت فراساحلی خواهد بود. این پروژه همچنین سرعت بخشیدن به مسیر پاک صنعت کشتیرانی را برای دستیابی به انتشار خالص کربن صفر و ذخیره کربن در اطراف خود تضمین می‌کند.

به گفته وی، این کشتی چشم‌انداز دستیابی به سوخت‌های پاک را زنده می‌کند و معتقد است که پیشرفت‌های قابل‌توجهی در صنعت به همراه خواهد داشت

پیچیدگی‌های کشتی eCSOV تأکید می‌کند که این پروژه نه تنها به عنوان یک چالش تکنولوژیکی بلکه به عنوان یک بیانیه تعهد به آینده‌ای پاک‌تر و سبزتر است. در این زمینه، لادلینو آلپری، مدیرعامل Armon، اظهار داشت: «در حال حاضر ما بر روی توسعه راه‌حل‌هایی متمرکز شده‌ایم که به طور قابل‌توجهی انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهند. این کشتی به ما این امکان را می‌دهد که مهارت‌های خود را در این منطقه حیاتی بیشتر نشان دهیم. این کشتی دارای مخزنی است که می‌تواند نسبت به جذب کربن اقدام کند. بدین ترتیب، می‌توان ادعا کرد که این کشتی به احتمال زیاد اولین کشتی الکترونیکی با سیستم جذب کربن در صنعت فراساحلی خواهد بود

 این پروژه به‌عنوان یک رویداد مهم در مسیر دستیابی به عملیات دریایی پایدار محسوب می‌شود. Armon، که در اسپانیا واقع شده و از سال ۱۹۶۳میلادی فعالیت می‌کند، با افتخار به همکاری با Bibby Marine برای تحقق این کشتی پیشگامانه پرداخته است.

این پروژه نه تنها به پیشرفت‌های فنّاوری کمک خواهد کرد بلکه در راستای کاهش اثرات منفی محیط‌زیستی ناشی از فعالیت‌های دریایی گام‌های بلندی برداشته خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار