به گزارش مانا به نقل از سایت ترید ویندز، ظرفیت جابهجایی کانتینر بندر شانگهای در تاریخ ۲۲ دسامبر از مرز ۵۰ میلیون TEU گذشت و این بندر را به صدر بنادر جهان از نظر عملکرد رساند.
«یانگ یانبین»، معاون مدیرکل بندر شانگهای، اعلام کرد که رشد ظرفیت این بندر در سال جاری میلادی نشاندهنده استقرار یک سیستم کاملاً صنعتی با استفاده از فنّاوریهای روز برای تقویت تجارت جهانی است.
وی افزود که بندر شانگهای در سال ۱۹۹۴ میلادی ظرفیت سالانه خود را به بیش از یک میلیون TEU رساند و با رشد و توسعه تدریجی، هماکنون در میان بنادر جهان رتبه اول را دارد.
«یانگ یانبین» همچنین اشاره کرد که بندر شانگهای اکنون در زمینه ورود و خروج کشتیها، انتقال کانتینرهای بینالمللی و حجم جابهجایی کالا حرف اول را میزند.
وی تأکید کرد که انتقال کشتی به کشتی نیز در سال جاری به ۶۰ درصد رسیده است، که نشان از نقش برجسته این بندر به عنوان یک بندر پیشرو جهانی دارد.
او خاطر نشان کرد که در حال حاضر بندر شانگهای به ۳۵۰ مسیر کشتیرانی بینالمللی و ۷۰۰ بندر در ۲۰۰ کشور دسترسی دارد. در زمینه واردات و صادرات کالا نیز، آمار گمرک نشان میدهد که روزانه به طور میانگین کالاهایی به ارزش ۲۹ میلیارد یوان (حدود ۴ میلیارد دلار) و هر ساعت ۱.۲۴ میلیارد یوان در این بندر جابهجا میشود.
«یانگ یانبین» در پایان گفت که نصب پایانههای خودکار از سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز شده و با کاهش ۷۰ درصدی نیروی کار و استفاده از فنّاوریهای نوین، راندمان بهرهوری ۳۰ درصد افزایش یافته است؛ طوریکه بهرهوری سرانه نیروی کار نسبت به پایانههای سنتی ۲۱۳ درصد افزایش نشان میدهد.
«لو بنین»، مدیرکل انرژی بندر شانگهای، نیز درباره برنامههای آینده بندر گفت که اولین عملیات کشتی به کشتی عرضه سوخت متانول در ماه آوریل انجام شد و گام بعدی تبدیل شانگهای به مرکز سوخترسانی سبز خواهد بود.