۱۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱

نگرانی دبیر کل IMO از پیامد‌های کاهش ایمنی دریا‌نوردان در دریای سرخ

حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ و یا سایر نقاط جهان پیامد‌های گسترده‌ای را نه تنها به صنعت کشتیرانی بلکه به اقتصاد جهانی وارد می‌کند. چنین حوادثی نه تنها امنیت و رفاه دریانوردان را تهدید می‌کند، بلکه جان انسان‌های بی‌گناه را نیز به خطر می‌اندازد.
کد خبر: ۱۰۱۳۰۱

نگرانی دبیر کل IMO از پیامد‌های کاهش ایمنی دریا‌نوردان در دریای سرخ

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت IMO؛ دبیر‌کل سازمان بین‌المللی دریانوردی  در یکصد و نهمین جلسه کمیته ایمنی دریایی (MSC ۱۰۹) که در محل این سازمان  برگزار شد، از تمامی کشور‌های عضو این سازمان خواست با همکاری یکدیگر  بر‌ای برطرف شدن  نگرانی‌ها  در زمینه ایمنی دریانوردان  تلاش کنند.   

«آرسینو دومینگز» در سخنرانی  افتتاحیه این نشت خاطرنشان کرد که تأکید بر نگرانی فوری و مداوم در مورد حملات به کشتی‌ها و دریانوردان در دریای سرخ بسیار مهم است.

 وی  در ادامه با بیان اینکه همچنان متعهد به همکاری نزدیک با همه کشور‌های عضو، آژانس‌های سازمان ملل و ذینفعان برای برقراری مجدد و تضمین اصل آزادی دریانوردی است گفت: از همه می‌خواهم که همین کار را انجام دهند. همچنین از مالکان کشتی و اپراتور‌ها انتظار دارم ارزیابی از خطر‌های لازم را انجام دهند، تصمیمات مسئولانه و درستی بگیرند  تا دریانوردان از حمایت آنان اطمینان حاصل کنند.

در پایان، «آرسنیو دومینگز» از کشور‌های عضو خواست تا امکان الحاق به توافقنامه کیپ تاون را در نظر بگیرند. به گفته دومینگز، چنین الحاقی اجازه می‌دهد تا توافقنامه لازم الاجرا شود و در نتیجه شکاف گمشده برای ایمنی کشتی‌ها را‌  پُر کند.

 این گزارش حاکیست در این نشست ایمنی مربوط به  مسائل و موارد زیر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

۱- کشتی‌های خودران که شامل کشتی‌های بدون خدمه هستند و کانتینر‌ها یا محموله‌های فله را بر روی آب‌های قابل کشتیرانی بدون  نیروی انسانی حمل می‌کنند.

۲-استراتژی IMO در زمینه کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای (شامل مطالعه درباره  حمایت از اجرای ایمن استراتژی IMO، ارزیابی سوخت‌ها و فنّاوری‌های جایگزین، بررسی کامل موانع و شکاف‌های ایمنی در  دستورالعمل‌های  توسعه یافته IMO)

۳- مدیریت ایمنی بین‌المللی (ISM Code) که  شامل ۲ هدف می‌باشد؛ اول عملیات ایمن در کشتی‌ها و جلوگیری از آلودگی محیط زیست توسط آنها. (شامل بررسی موضوعات مرتبط با کد ISM، دوم نتیجه گیری از بحث‌های گروه کاری مشترک ILO/IMO در مورد خشونت و آزار و اذیت احتمالی در‌یانوردان همچنین توصیه‌های حاصل از مطالعه در مورد اثربخشی و اجرای کد ISM).

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار