۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹

ظرفیت عملیاتی بندر سانتوس برزیل ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

با اجرای طرح توسعه ظرفیت عملیاتی بندر سانتوس برزیل، طی ۵ سال ظرفیت آن از ۶ میلیون TEU به ۹ میلیون TEU کانتینر افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۰۷۲۶

ظرفیت عملیاتی بندر سانتوس برزیل ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا و به نقل از ترید ویندز، این پروژه قرار است تا سال ۲۰۲۵ میلادی به مناقصه گذاشته شود و پیش‌بینی می‌شود که به مدت پنج سال به طول انجامد و افزایش قابل توجهی در ظرفیت جابه‌جایی محموله‌ها به همراه داشته باشد. انتظار می‌رود امتیاز این منطقه در سال ۲۰۲۵ میلادی، تحت یک مدل عملیات خصوصی که به دنبال بهبود کارایی و ظرفیت بندر است، واگذار شود.

بر‌اساس این گزارش، پروژه که به نام STS۱۰ در منطقه سابو برزیل شناخته می‌شود، شامل افزایش ظرفیت جابه‌جایی کانتینر از سه اسکله به چهار اسکله است که امکان افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت عملیاتی فعلی بندر را فراهم می‌کند.

در حال حاضر بندر سانتوس سالانه حدود ۶ میلیون کانتینر جابه‌جا می‌کند و پیش‌بینی می‌شود با زیرساخت‌های جدید، ظرفیت آن به ۹ میلیون کانتینر برسد. ترمینال‌های فعلی منطقه سانتوس شامل ترمینال‌های Santos Brasil، BTP، DPW و Ecoporto هستند.

در پایان این گزارش آمده است که تأخیر در پروژه STS۱۰ باعث نگرانی و فشار ذی‌نفعان مختلف شده است. کاربران بندر و سازمان‌های تجاری علاقه‌مند به پیشبرد این مناقصه هستند. این پروژه شامل ساخت یک ترمینال مسافربری جدید علاوه بر ترمینال کانتینری در همان منطقه سابو است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار